stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 398895
  • 30 مهر 1400 - 12:17
0

هاشمی: فهرست اولیه تیم ملی بسکتبال را معرفی کرده‌ایم/ مهرام بهتر می‌شود

هاشمی: فهرست اولیه تیم ملی بسکتبال را معرفی کرده‌ایم/ مهرام بهتر می‌شود

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: ما نسبت به برنامه‌های خود بی‌مسوولیت نیستیم و لانگ لیست(فهرست اولیه) مد نظر برای حضور در اردوها را هم معرفی کرده‌ایم.

قلم | qalamna.ir :

مصطفی هاشمی در گفت‌وگو با درباره عملکرد تیم مهرام تهران در اولین بازی از فصل جدید لیگ برتر بسکتبال، توضیح داد: از نظر من در ابتدای لیگ همه تیم‌ها مدعی قهرمانی هستند و هرچه جلوتر برویم تیم‌ها شناخت بهتری از هم پیدا کرده و بهتر یکدیگر را آنالیز می‌کنند. هفته اول تا سوم هفته‌های هیجانی هستند و منطق در آن‌ها کم‌تر دخیل است. بعد از سه هفته کم کم فاصله بین تیم‌ها از نظر نیروی انسانی، مدیریتی، باشگاه، مربیان و بازیکن‌ها مشخص می‌شود، برای همین نمی‌توان هفته اول تا سوم را ارزیابی درستی انجام داد.

او ادامه داد: ما هم مقابل سپاهان که مسابقه اول ما بود خیلی بد بازی کردیم و یقینا به‌خاطر تصمیمات اشتباه من بود. ما در برخی از زمان‌های مسابقه کاملا بازی را ول می‌کردیم که این موضوع خوب نیست. در یک بازی حساس این‌طور شود همه چیز به‌هم می‌ریزد. باید در تمرینات جلوی این اتفاقات را بگیریم و سعی می‌کنیم رفته رفته بهتر شویم. 

هاشمی در مورد تیم‌های تازه وارد لیگ برتر نیز گفت: یکسری تیم‌ها مثل سپاهان و نظم‌آوران در لول لیگ برتر هستند و تیم‌هایی هستند که بازیکنان آن‌ها سابقه بازی در لیگ را دارند و در رده‌های مختلف کار کرده‌اند، اما این که بگویم هر ۱۶ تیم حاضر در لیگ صلاحیت حضور در سوپر لیگ را دارند اشتباه است. البته یک علامت سوال بزرگ هست. فدراسیون هم می‌داند که ما حداکثر با ۱۲ تیم می‌توانیم کار کنیم، اما وقتی سال گذشته ۱۶ تیم بود نمی‌شد این فصل یکباره چهار تیم را به دسته یک بفرستیم، اما امسال از همین ابتدا می‌توانیم بگوییم در پایان این فصل ۴ تیم سقوط می‌کنند.

او افزود: امسال نمی‌شد چنین کاری کرد، ولی برای سال‌های بعد می ‌توان کاری کرد که تیم‌های با کیفیت‌تری در لیگ کار کنند. یکسری تیم‌ها توانایی بازی در لیگ را ندارند و باید در لیگ یک کار کنند تا باتجربه‌تر شوند که همه این موضوعات به یک چرخه مناسب نیاز دارند.

هاشمی درباره غیبت صمد نیکخواه بهرامی نیز توضیح داد: صمد در حال حاضر خارج ازکشور است. او یکسری مشکلات کاری و خانوادگی دارد که باید به آن‌ها رسیدگی کند چون مدت زمان طولانی در اردوها بود. هر زمان کارهای او تمام شود به تیم اضافه خواهد شد و ما هم از او استفاد می‌کنیم. 

وی درباره برنامه‌های تیم ملی بسکتبال نیز اظهار کرد: ما برنامه‌های خود را ارائه کرده‌ایم. وقتی مسوولیت دارید نمی‌توان بی‌مسوولیتی کرد و روز آخر به کارها فکر کرد. بنده با همکاران خودم و مدیر تیم‌های ملی نشست‌هایی داشتیم تا درباره تیم ملی برنامه‌ریزی کنیم. برنامه‌هایی هست که باید عملیاتی شود و از ۲۳ آبان اردوی تیم شروع خواهد شد. فعلا لانگ لیست را داده‌ایم و اگر اتفاقی رخ ندهد از ۲۳ آبان ۱۶ تا ۱۷ بازیکن وارد اردو می‌شوند تا در پنجره اول انتخابی‌ها شرکت کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، درباره نحوه انتخاب ملی‌پوشان نیز گفت: من در جلسه معارفه هم گفتم که فکر می‌کنم خداوند به قدری به من وجدان و شهامت داد که دروغ نگویم. روزی که گفتم با شرافت ورزشی تصمیم می‌گیرم همین‌طور است. من بازیکن تیم ملی بوده‌ام و می‌فهمم بازیکنی که در حقش اجحاف شود چه حسی خواهد داشت. دعوت کردن بازیکن خوب به تیم ملی مثل حق الناس است و باید به این موضوع توجه کرد.

او درباره شائبه‌های مطرح شده مبنی بر این که بخاطر حضور هاشمی در مهرام، بیش‌تر بازیکنان این تیم دعوت می‌شوند نیز گفت: کسی که این کار را بکند قطعا بویی از وجدان نبرده است. شاید اشتباهی هم در این مسیر رخ بدهد، اما نگاه بنده نگاهی است که جامعه بسکتبال روی آن قضاوت خواهد کرد و من هم دوست ندارم آبروی چندین و چند ساله‌ام در بسکتبال را با این چنین تصمیم‌هایی از بین ببرم.

هاشمی درباره پیش‌بینی خود از شرایط تیم ملی بسکتبال نیز گفت: مطمئن باشید که همه حرف‌های قبلی من یادم نرفته است و هنوز هم معتقدم تیم ما جزو دو سه تیم اول آسیا است. تیم ما توانایی بردن هر تیمی به غیر از تیم اول یعنی استرالیا را دارد و باقی موارد به بازیکن، تمرینات، تدارکات و … برمی‌گردد. ما بازیکنان بزرگی داریم که آسیا باورشان دارد، سعی می‌کنیم با این بازیکنان بزرگ و حمایت فدراسیون نتایج در حد و اندازه بسکتبال ایران به دست آوریم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در پایان گفت: جوری نتیجه می‌گیریم که همه هواداران بسکتبال پیشرفت کردن را ببینند و مطمئن باشید با قدرت برای تحقق این مهم تلاش می‌کنیم. مهم این است که مردم ببینند شما در مسیر پیشرفت هستید.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.