stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 398710
  • 29 مهر 1400 - 10:45
1
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد::

ارتقا ۱۳۶ رتبه هرمزگان در شاخص های کنکور سراسری

ارتقا ۱۳۶ رتبه هرمزگان در شاخص های کنکور سراسری
هرمزگان/ قلمنا-مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در تشریح و تحلیل نتایج آزمون سراسری، از رشد استان در شاخص های کنکور سراسری سال 1400 خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

ایرج بیت اللهی گفت: خوشبختانه در سایه تلاش جمعی و همت مثال زدنی دانش آموزان عزیز، استان در شاخص رتبه های زیر یکهزار منطقه ای در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۳۶ رتبه ارتقا یافته است در حالیکه این عدد در سال گذشته ۱۳۰ رتبه بوده است.

وی با بیان اینکه میزان جهش استان در این شاخص شش رتبه معادل پنج درصد رشد بوده است، تصریح کرد: در وضعیت رتبه های زیر پنج هزار منطقه ای نیز در سال ۱۳۹۹ استان دارای ۵۴۸ رتبه بوده که این شاخص در سال ۱۴۰۰ به ۵۶۵ رتبه ارتقا یافته است .

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان میزان رشد استان در این شاخص ۱۷ رتبه معادل ۳.۱ درصد رشد را نشان می دهد.

بیت اللهی اضافه کرد: در بحث قبولی رشته های گروه پزشکی نظیر رشته پزشکی، رشته دندان پزشکی و رشته داروسازی، استان هرمزگان در سال گذشته  ۱۰۸ قبولی داشت که در سال ۱۴۰۰ این میزان به ۱۱۲ نفر رسیده که معادل ۳.۷ درصد رشد داشته است.

این مسوول همچنین با اشاره به مجموع اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان جهت ارتقای شاخص های کنکور سراسری، اظهار داشت: تجزیه و تحلیل منطقه ای نتایج کنکور سنوات قبل از طریق تشکیل جلسات منظم در کارگروه های کنکور سراسری استان و مناطق آموزشی، ایجاد و راه اندازی ۲ پایگاه کیفیت بخشی کنکور سراسری به صورت مجازی در سطح استان با ظرفیت پوشش بیش از چهار هزار دانش آموز پایه دوازدهم مدارس متوسطه نظری، ایجاد ۱۸ مدرسه مجازی ویژه مناطق حوزه شرق استان با همیاری اتاق بازرگانی ایران و توزیع بیش از ۹ هزار جلد کتاب کمک آموزشی با همیاری بنیاد خیریه قلم چی در سطح مدارس متوسطه نظری استان از اهم این اقدامات بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم در این آزمون مهم بسترساز موفقیت دانش آموزان باشیم، با وجود مشکلات و تنگناها، همه ظرفیت ها را بسیج کردیم تا شاهد ارتقا استان در این شاخص مهم آموزشی باشیم.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.