stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 398666
  • 28 مهر 1400 - 18:17
0

پلیس راهور همدان از حمل ناایمن آهن توسط خودروهای باری جلوگیری می‌کند

پلیس راهور همدان از حمل ناایمن آهن توسط خودروهای باری جلوگیری می‌کند
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ «فرخ جمالی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: طبق قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، حمل هرگونه بار توسط انواع وسایط نقلیه باید بر اساس ضوابط و قوانین باشد اما برخی رانندگان خودروهای باری اقدام به بارگیری غیراصولی و بیش از ظرفیت به ویژه آهن آلات و میل‌گرد می کنند.

وی اظهار داشت: طبق قانون راهنمایی و رانندگی بار وسایل نقلیه باری باید به میزان طول اتاق بار باشد و هنگام حمل شاخه آهن نیز نباید بیرون ماندگی بار از سه متر تجاوز کند اما برخی مواقع محموله شاخه های آهن چهار تا پنج متر از قسمت انتهای خودرو خارج و زمینه ساز بروز سانحه می شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: با توجه به گلایه و نارضایتی مردم و بروز چندین سانحه، طرح برخورد با حمل غیرمتعارف آهن توسط خودروهای باری در شهر همدان آغاز شده و روزانه حدود ۴۰ دستگاه خودروی متخلف دراین زمینه اعمال قانون می شوند.

سرهنگ جمالی گفت: خروج بیش از حد آهن از اتاق بار سبب بر هم خوردن تعادل خودرو هنگام عبور از روی سرعتکاه، بروز تصادف هنگام ترمز های ناگهانی و منجر به سوانح در تقاطع ها هنگام دور زدن خودرو می شود.

وی اضافه کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی ضمن اعمال قانون خودروهایی که ضوابط حمل بار را رعایت نمی کنند؛ اقدام به برگزاری دوره اموزشی نحوه حمل بار برای این قبیل رانندگان کرده و در صورت تکرار تخلف در نوبت دوم وسیله نقلیه توقیف و راهی پارکینگ می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: خودروی حمل بار ملزم به نصب پارچه قرمز با ابعاد ۵۰ در ۵۰ در قسمت انتها و جلوی بار است، همچنین با نزدیک شدن به غروب خورشید و تاریکی هوا باید به جای پارچه، از لامپ و چراغ قرمز رنگ استفاده شود و البته شب هنگام نیز این خودروهای باری مجاز به تردد در شهر نیستند.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.