stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 398645
  • 28 مهر 1400 - 17:32
4
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی خبر داد

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نسبت به افزایش مبتلایان کرونا طی روزهای آینده

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نسبت به افزایش مبتلایان کرونا طی روزهای آینده
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به آمار سه هفته قبل و روند صعودی بیماران سرپایی از 2هزار و 615 بیمار در سه هفته قبل، یک هزار و 616 بیمار در دو هفته قبل و 2 هزار و 582 بیمار در هفته جاری این آمار را به منزله یک هشدار دانست.
قلم | qalamna.ir :

دکتر جواد آقازاده اظهار داشت: استان آذربایجان غربی بدلیل همسایگی با چهار کشور بویژه کشور عراق و ترددهای غیر رسمی خانوادگی بین کشوری منجر به وضعیت قرمز استان شده است.

وی ادامه افزود: با توجه به کشاورزی بودن استان و فصل برداشت محصول انگور کارگران فصلی با اقامت در محیطهای بسته و مشترک دلیل دیگر قرمز شدن وضعیت استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به آمار سه هفته قبل و روند صعودی بیماران سرپایی از ۲۶۱۵ بیمار در سه هفته قبل،۱۶۱۶ بیمار در دو هفته قبل و ۲۵۸۲ بیمار در هفته جاری این آمار را بمنزله یک هشدار دانست.

این مقام مسئول گفت: که آمار بیماران بستری نزولی است و بترتیب از ۱۷۵۹بیمار در سه هفته قبل به ۱۶۱۶ بیمار در هفته قبل و ۱۴۰۷ بیمار در هفته جاری رسیده است و این آمار نزولی در خصوص مراجعه کنندگان به مراکز ۲۴ساغته بترتیب ۳۰۲ ، ۲۶۵ و ۲۴۹ بیمار در هفته جاری است. وی در خصوص آمار مبتلایان با تست مثبت و سیر نزولی آنها نیز گفت که این آمار بترتیب ۳۹ درصد، ۳۸درصد و ۳۴درصد است و آمار فوتی ها با نرخ تقریبا ثابت زیر ۳۰ نفر است.

آقازاده اظهار داشت: فوتی ها از ۵۰،۶۰ بیمار در موج سوم اکنون به ،۱۶،۱۸،۲۰ فوتی در موج پنجم رسیده است و این سیر نزولی را نتیجه واکسیناسیون دانست.

وی ادامه داد:شهرستای جنوبی استان چون سردشت، پیرانشهر و بوکان بعلت عادی انگاری ، عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی و همسایگی با کشورهای دیگر مانند استانهای کردستان و کرمانشاه در وظعیت قرمز هستند و طی جلسات کارشناسی  که با فرمانداری و مسئولین شبکه برگزار شد با توجه به پایین بودن آمار واکسیناسیون در شهرستانهای پیرانشهر، سردشت و اشنویه تصمیم بر واکسیناسیون خانه به خانه، غربالگری و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری بسیج گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با ابراز امیدواری در خصوص کنترل روند بیماری در استان اذعان داشت: با مداخلات انجام شده شهرستان مهاباد از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شد ولی اشنویه و سه شهرستان دیگر همچنان قرمز هستند.

آقازاده به عدم رعایت اصول بهداشتی و عادی انگاری بیشتر در شهرستانهای جنوبی استان اشاره کرد و گفت: با تداوم محدودیت ها و رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط مردم استان خواهیم توانست بر این بیماری فایق آییم.

وی درخصوص واکسیناسیون انجام شده در استان، تصریح کرد: ۷۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دوز اول واکسن و ۵۱ درصد دوز دوم را دریافت کرده اند که این آمار دوز دوم با واکسینه کردن ۶۰ هزار نفر در روز به ۷۸ درصد می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: سیستم دانشگاه علوم پزشکی استان از توانایی انجام واکسیناسیون تا ۱۰۰ هزار نفر برخوردار است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار رحیم نوری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.