stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 398580
  • 28 مهر 1400 - 11:41
0

قرارداد ایران و ونزوئلا چقدر به نفع ماست؟

قرارداد ایران و ونزوئلا چقدر به نفع ماست؟
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:روزنامه آفتاب یزد با اشاره به روابط ایران و ونزوئلا نوشت: در جهان بین‌الملل، امضای قراردادها بسیار مهم و تاثیرگذار است. این تاثیرگذاری را میتوان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی هر دو طرف دید و بررسی کرد.

این روزنامه نوشت:حقیقت آن است ونزوئلا هیچ نیازی به ایران ندارد و ایران نیز نمیتواند روی کمک ونزوئلا حساب کند. هر دو کشور تحت تحریم‌های شدید آمریکا و اروپا قرار دارند، ونزوئلا دچار بحران سیاسی شدید است و هر لحظه ممکن است سیستم سیاسی آن ساقط شود و سیستمی به شدت طرفدار غرب روی کار بیاید و این به معنی‌کان لم یکن تلقی شدن این قرارداد خواهد بود.اگر شرایط ونزوئلا برای سرمایه‌گذاری طولانی مناسب و سودآور بود، بی‌شک روسیه، چین و بسیاری از قدرت‌های جهانی به سراغ آن می‌رفتند.
 شاید ایران و ونزوئلا در حال حاضر به عنوان دو کشور دارای سیاست‌های ضد استکباری باشند و به دنبال تقابل با آمریکا باشند اما هیچ منطقی نمی پذیرد با توجه به شرایط اقتصادی دو طرف، قراردادی این چنینی امضا شود.آیا بهتر نبود چنین قراردادی با اعلام قبلی و نظرسنجی اساسی میان صاحب نظران و کارشناسان مطرح شود تا هم از نظر سیاسی و اقتصادی ابعاد مختلف آن بررسی شود تا سود دو طرف در نظر گرفته شود.
ایران میتوانست برای عقد چنین قراردادی به دنبال کشوری باشد که بازار آن بتواند پاسخگوی نیاز ایران برای صادرات باشد و ارز مورد نیاز ایران را تامین کند و از لحاظ بُرد سیاسی و تاثیرگذاری در مرتبه‌ای بالاتر از ونزوئلا باشد.
بد نیست مجلس محترم نیز به این ماجرا ورود کند تا بتواند از احتمال بروز خسارت برای ایران جلوگیری کند.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.