stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 398563
  • 28 مهر 1400 - 11:35
2

عدم لزوم ارائه کارت واکسیناسیون برای ورود به امامزادگان

عدم لزوم ارائه کارت واکسیناسیون برای ورود به امامزادگان
اصفهان - معاون امور مجلس و استان‌های اوقاف گفت: برای ورود به امامزادگان نیازی به کارت واکسیناسیون نیست.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: وقف ریشه در تاریخ بشریت دارد و منحصر به اسلام نیست اما اسلام به آن هدف مشخص و معینی داده است.

وی افزود: وقف درواقع چشمه‌ای جوشان توسط واقفان خیر اندیش است که جهان را به سمت عاری از جهل و تبعیض سوق می‌دهند تا همه مردم از نعمات بهره ببرند.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف ادامه داد: سازمان اوقاف مفتخر است که امانت‌دار خوبی برای این سرمایه‌ها توسط نیروی انسانی، مدیران متعهد و دست پاک خود بوده است.

۲۵ هزار موقوفه در کشور وجود دارد

وی با بیان اینکه برنامه سازمان اوقاف در راستای افزایش موقوفات است، گفت: ۲۵ هزار موقوفه با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ رقبه در کشور وجود دارد اما همچنان بسیاری از موقوفات کشف و احصا نشده است.

حجت الاسلام نوری‌زاده با اشاره به اقدامات فرهنگی گفت: اعزام روحانیون، ساماندهی بقاع متبرکه، برنامه‌های مناسبتی، اجرای طرح‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان، دهه کرامت و ایجاد نشاط معنوی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، دهه ولایت، بصیرت عاشورایی و … از جمله این برنامه‌هاست که در استان اصفهان هم شاهد بودیم.

وی اجرای برنامه کمک مومنانه را یکی از برنامه‌های شاخص حوزه اجتماعی دانست و افزود: بیش از ۲ میلیون بسته بهداشتی و معیشتی بین نیازمندان توسط سازمان توزیع شده است.

معاون امور مجلس و استان‌های اوقاف خاطر نشان کرد: بهره‌وری اقتصادی نیز به سمت توسعه و احیای شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری نو، خدمات صنعتی و علمی پیش رفته است البته به شرطی که عین موقوفات و اجرای امینانه موقوفات انجام شود.

پیشتازی اصفهان برای سنددار کردن موقوفات

وی ادامه داد: اصفهان برای سنددار کردن موقوفات و استفاده از ظرفیت هیئت امنا برای اداره امور پیشتاز بوده و

۱۶ هزار و ۲۸۷ موقوفه در استان صورت گرفته است.

حجت الاسلام نوری‌زاده با بیان اینکه باید امامزادگان قطب فرهنگی بشوند، گفت: ارتباط وسیعی بین امامزادگان برقرار شده که به نفع عموم در حوزه خدمات فرهنگی از آنها استفاده شود و در کنار این موارد به استقرار مراکز مشاوره در حوزه قرآنی و دینی در بقاع تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان اوقاف بنگاه اقتصادی صرف نیست، گفت: اوقاف سازمانی بالنده در راستای رفع فقر، فساد، فحشاء، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی است.

معاون امور مجلس و استان‌های اوقاف خاطر نشان کرد: در این وقف‌نامه‌ها ۸۳۰ نیت احصا شده که امور تربیت، نخبگان و دانشگاهی، علوم دانش بنیان و تکنولوژی روز، تحصیل و ازدواج جوانان، مسابقات قرآن، ساختن دانشگاه و مراکز علمی، تجهیز بیمارستان‌ها در اولویت قرار گرفته است.

وی با اشاره به نگاه جدید سازمان و با امانت داری کامل از نیات موقوفات گفت: دست اوقاف در اجرای موقوفات باز نیست و تنها می‌تواند حفظ و افزایش دهد و نیات منظور را اجرا کند. از سویی دیگر سازمان به سمت احیای موقوفات توسط خود مردم و با هیئت امنا تلاش می‌کند.

حجت الاسلام نوری‌زاده اعتماد ملی را بزرگ‌ترین سرمایه عنوان کرد و افزود: موقوفات با سه شرط حفظ عین موقوفات، افزایش موقوفات و اجرای نیات مورد بهره‌گیری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تأسیس مراکز افق در بقاع متبرکه که وظیفه مشاوره را به عهده دارند، گفت: علاوه بر این مراکز مدارسی که در اختیار اوقاف هستند در حوزه رفع آسیب اجتماعی برای ارسال مبلغ، مشاوره و لوازم کمک آموزشی اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون امور مجلس و استان‌های اوقاف خاطر نشان کرد: نگاه ما به بقاع متبرکه درآمدزایی نیست بلکه یک مرکز فرهنگی و معنوی است؛ با وجود اینکه در شرایط کرونا اقبال مردم نسبت به مراکز عمومی و بقاع متبرکه تحت الشعاع قرار گرفته اما به دلیل دیدگاه معنوی مردم و توجه به معنویت و دعا ارتباط با بقاع و امامزادگان همچنان حفظ شده است.

پیشنهاد ایجاد مرکز واکسیناسیون در بقاع متبرکه اصفهان

وی افزود: کرونا هم تهدید بود و هم فرصت زیرا در آموزش به زیرساخت‌های خوبی رسیده‌ایم.

حجت الاسلام نوری‌زاده خاطر نشان کرد: پیشنهاد داده شده واکسیناسیون در بقاع متبرکه انجام شود اما برای زیارت بقاع کارت واکسیناسیون الزامی ندارد.

وی در خصوص پاسخ به شبهات که بخشی از فعالیت‌های سازمان است، گفت: پاسخ به شبهات فضای وسیعی دارد و شاید پاسخ ما دیده نشود و باید همه نهادها از جمله صدا و سیما و فضای مجازی کمک گرفت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.