stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 398443
  • 27 مهر 1400 - 23:45
0
استاندار همدان:

اجرای یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعت آب و برق در استان همدان

اجرای یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه صنعت آب و برق در استان همدان
همدان- استاندار همدان گفت: در استان همدان در صنعت برق نیز اقدامات مناسبی به انجام رسیده که از جمله آن ها می توان به ۹ پروژه مهم در دست اجرا با بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان اشاره کرد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، سیدسعید شاهرخی در جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان، با بیان اینکه یکی از وزارتخانه هایی که اقدامات ارزشمندی در استان همدان داشته است، وزارت نیرو است، به پروژه های سدسازی در همدان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به سدهایی که در استان، ساخته شده مشکلی نداریم و حتی در سیل سال ۹۸ به واسطه این سدها جمع آوری آب به نحو مناسبی به انجام رسید.
استاندار همدان با بیان اینکه موضوع فاضلاب که روزی برای همدان تهدیدی جدی بود، هم اکنون با پروژه بازچرخانی پساب در نیروگاه شهید مفتح و پتروشیمی هگمتانه مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: در استان همدان در صنعت برق نیز اقدامات مناسبی به انجام رسیده که از جمله آن ها می توان به ۹ پروژه مهم در دست اجرا با بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان اشاره کرد.

نیروگاه مفتح آسیب های بسیاری به شهرستان کبودراهنگ زده است
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی به تنش های آبی در شهرستان کبودراهنگ اشاره کرد و گفت: تامین آب پایدار موضوعی است که بایستی مدنظر وزارت نیرو باشد و کوتاهی هایی در این زمینه در دولت قبل صورت گرفته است.
فتح الله توسلی با بیان اینکه بایستی برای تامین آب پایدار برای همدان تلاش می شد تا به این وضعیت نمی رسیدیم، گفت: امیدواریم شاهد بارش های مناسب در استان باشیم تا از این وضعیت کم آبی نجات پیدا کنیم.
وی به موضوع انتقال پساب همدان نیز اشاره کرد و گفت: بحث فاضلاب شهرستان ها اولویت اساسی است و در این راستا پیگیری ها را از وزارت نیرو در پیش گرفته ایم.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروگاه مفتح آسیب های بسیاری به شهرستان کبودراهنگ زده است، اظهار کرد: اقدامات مناسبی در جهت پلمب بخشی از چاه ها در آن محدوده به انجام رسیده است اما هم چنان انشعاب هایی فعال است که فعالیت بخشی از آن ها قابل قبول نیست.
توسلی به استفاده از مازوت در نیروگاه شهید مفتح و مشکلات آن برای مردم نیز اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو و وزارت نفت بایستی فکری اساسی برای عدم استفاده از مازوت که به شدت به سلامت مردم آسیب می زند و مشکلات جدی به دنبال دارد، توجه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه ۱۱۰۰ مگاوات برق در استان تأمین می‌شود که تأمین یک هزار مگاوات آن در نیروگاه شهید مفتح و مابقی توسط انرژی خورشیدی است، اظهار کرد: هم اکنون پیک بار مصرف در استان ۹۳۰ مگاوات است؛ در حالیکه این تنها ۴۰ درصد ظرفیت زیرساخت‌هایی است که در این حوزه وجود دارد.

فرهاد شبیهی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر سعی شد تا مصرف برق در حوزه صنعت و کشاورزی را کنترل و با این روند جهش تولید در استان همدان را رقم بزنیم، گفت: در حوزه صنعت برق ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی در شهرهای استان و پوشش بیش از ۹۹ درصدی در روستاها را داریم.

همدان اولین استانی است که در حوزه توسعه فروسیلیس و ورود به این حوزه فعالیت دارد

وی با تاکید بر اینکه مشکلی در انتقال و توزیع برق نداریم، بیان کرد: همدان اولین استانی است که در حوزه توسعه فروسیلیس و ورود به این حوزه فعالیت دارد؛ از سویی در حوزه بازچرخانی آب برای تولید برق نیز اولین استان هستیم.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.