stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 398427
  • 27 مهر 1400 - 23:23
1
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان:

شناسایی چاه‌های کشاورزی نزدیک خطوط انتقال آب شرب در دستور کار

شناسایی چاه‌های کشاورزی نزدیک خطوط انتقال آب شرب در دستور کار
همدان- قلمنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: در طرح‌های کوتاه‌مدت اقداماتی چون شناسایی چاه‌های کشاورزی نزدیک خطوط انتقال آب شرب، کارشناسی و صدور مجوز حفر چاه‌های جدید در مناطق دارای پتانسیل و غیره در پیش گرفته شده است.
قلم | qalamna.ir :

قلم از همدان، منصور ستوده در جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان که امروز با حضور وزیر نیرو، مدیرعامل آبفای کشور و فرمانده قرارگاه خاتم در استانداری همدان برگزار شد، با اشاره به وضعیت بارش‌ها در استان همدان، مطرح کرد: بارش‌ها دو سال است که زیر حد نرمال قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه با کاهش ۴۱ درصدی بارش‌ها روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: پیش بینی‌های هواشناسی نشان داده که بارندگی‌ها در نیمه دوم سال نامناسب است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا طرح آب‌رسانی به ملایر از سد کلان، تصفیه‌خانه آب شرب ملایر، تصفیه‌خانه آب شرب تویسرکان، طرح انتقال آب از رودخانه‌های همدان مانند خاکو و دره‌مرادبیگ و غیره در پیش گرفته شده است.

ستوده ادامه داد: در طرح‌های کوتاه‌مدت نیز اقداماتی چون شناسایی چاه‌های کشاورزی نزدیک خطوط انتقال آب شرب، کارشناسی و صدور مجوز حفر چاه‌های جدید در مناطق دارای پتانسیل و غیره در پیش گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه هدایت آب رودخانه ابرو و ارزانفود به دریاچه سد اکباتان درپیش گرفته شده است، اظهار کرد: آب‌رسانی از رودخانه عباس‌آباد به تصفیه‌خانه عباس‌آباد، از دیگر اقدامات در راستای تأمین آب همدان است.

وی با اشاره به وضعیت سدهای استان همدان، از پیشرفت ۴۵ درصدی سد خرمرود و پیشرفت ۹۷ درصدی سامانه انتقال آب شرب شهر ملایر خبر داد و گفت: طرح اضطراری آب‌رسانی به همدان به سبب طولانی بودن روند آب‌رسانی به تالوار درپیش گرفته شد و برای آن نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

ستوده مطرح کرد: پیشروی طرح انتقال آب از سدهای تالوار و قوچم به همدان با چالش‌هایی روبه‌رو بوده است.

وی در تشریح این موضوع به لزوم تعیین تکلیف قرارداد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، تسریع در ابلاغ میزان تخصیص از سد قوچم جهت شروع مطالعات فاز اول و دوم و عدم تأمین اعتبار کافی از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و لزوم توجه به این موارد اشاره کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.