stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 398425
  • 27 مهر 1400 - 23:18
1
وزیر نیرو مطرح کرد:

بهره‌برداری از فاز نخست سد تالوار تا بهار ۱۴۰۱

بهره‌برداری از فاز نخست سد تالوار تا بهار ۱۴۰۱
همدان- قلمنا- وزیر نیرو از بهره‌برداری فاز نخست سد تالوار تا بهار 1401 خبر داد و گفت: فاز یک نهایتاً باید در بهار 1401 به بهره‌برداری برسد، ضمن اینکه هیچ‌گونه محدودیت منابع مالی به‌منظور انتقال آب شرب در سراسر کشور وجود ندارد.
قلم | qalamna.ir :

قلم از همدان، علی‌اکبر محرابیان در جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان که امروز در استانداری همدان برگزار شد، با بیان اینکه ۲۷ روز از سال آبی پیش گذشته است و خشک‌ترین سال در ۵۲ سال گذشته بوده، عنوان کرد: امکان ذخیره‌سازی ۵۰ میلیارد متر مکعب آب را در سدهای کشور داریم، اما درحال حاضر فقط ۱۸ میلیارد متر مکعب آب در سدهای کشور ذخیره شده است،

وزیر نیرو اظهار کرد: در این شرایط بایستی در کنار تأمین آب، به موضوع مصرف آب نیز توجه شود؛ چراکه ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی به همکاری قرارگاه خاتم نیز در پیشروی دو فاز انتقال آب سد تالوار به همدان اشاره کرد.

این مقام مسئول از بهره‌برداری فاز نخست سد تالوار تا بهار ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: فاز یک نهایتاً باید در بهار ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد، ضمن اینکه هیچ‌گونه محدودیت منابع مالی به‌منظور انتقال آب شرب در سراسر کشور وجود ندارد.

می‌توان از گاز متان خروجی تصفیه‌خانه با استفاده از توربین، برق تولید کرد

محرابیان با بیان اینکه شاخص برخورداری استان همدان از آب شرب و فاضلاب بیشتر از میانگین کشوری است، اظهار کرد: در موضوع تصفیه‌خانه فاضلاب و اجرای طرح‌های بازچرخانی، همدان باید الگویی برای سایر شهرها شود و حتی می‌توان از گاز متان خروجی تصفیه‌خانه با استفاده از توربین، برق تولید کرد.

وزیر نیرو در این راستا مطرح کرد: تولید و مصرف برق در استان همدان، تراز است؛ به‌نوعی که می‌توان با توجه به وجود این ظرفیت‌ها گفت که همدان باید در حوزه انرژی تجدیدپذیر، پیشرو شود.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.