stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 398378
  • 27 مهر 1400 - 15:23
7

فعالیت بانوان خوزستانی به عنوان سفیران سلامت و مروجین واکسیناسیون

فعالیت بانوان خوزستانی به عنوان سفیران سلامت و مروجین واکسیناسیون
خوزستان - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: قصد داریم در بحث‌هایی ازجمله تغذیه سالم و واکسیناسیون و مقابله با باورهای غلطی که در خصوص واکسیناسیون در جامعه وجود دارد، از ظرفیت بانوان به عنوان سفیران سلامت و مروجین واکسیناسیون استفاده کنیم تا بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که کرونا به صورت کامل ریشه‌کن شود.
قلم | qalamna.ir :

زینب پارسافخر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در خصوص برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه بانوان شاغل دستگاه‌های دولتی در ورزشگاه تختی اهواز، اظهار کرد: امروز شاهد استقبال خوبی از سوی بانوان بودیم و با توجه به این‌که همچنان درگیر بیماری کرونا هستیم، برنامه‌ریزی‌مان به صورتی بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سلامت جسم و روان بانوان کمک کنیم.

وی ادامه داد: شاید طبق آمار شاهد باشیم که سلامت و حیات مردان در دوران کرونا بیشتر به خطر افتاده است اما تاثیرات بلندمدت این پاندمی بر روان و جسم بانوان در طولانی مدت اثر مخرب‌تری می‌گذارد زیرا بانوان نقش محوری در خانواده‌ها دارند و بحث مراقبت از اعضای خانواده به عنوان پرستاران غیررسمی نیز بر عهده مادران یک خانواده است و از این نظر سلامت خود خانم‌ها برای ما حائز اهمیت است. به همین دلیل در برنامه‌های‌مان این موضوع را لحاظ کرده‌ایم که برنامه‌ها ویژه زنان شاغل برگزار شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: زنان در یک خانواده نقش‌های توأمان را برعهده دارند و این زنان بعضا ممکن است، سرپرست خانواده، بدسرپرست یا یک زن خانه‌دار باشند که همین نقش‌های توأمان باعث شده است که زنان ما به ویژه در پاندمی کرونا آسیب‌پذیرتر باشند.

وی عنوان کرد: نکته حائز اهمیت برای ما این است که زنان برنامه‌های خودمراقبتی را بیشتر رعایت کنند و وظیفه ما نیز این است که با طرح کردن این مسائل و برنامه‌ریزی در این زمینه، بتوانیم این مهم را بیشتر نشان دهیم. به هر حال زنی که قرار است در یک خانواده این همه نقش را ایفا کنند، می‌طلبد در وهله اول خود سلامت باشد. به همین دلیل در برنامه‌ریزی‌های‌مان به ورزش زنان و بعد از آن نیز به ورزش کودکان تاکید بسیار داریم.

پارسافخر بیان کرد: ما قصد داریم در بحث‌هایی ازجمله تغذیه سالم و واکسیناسیون و مقابله با باورهای غلطی که در خصوص واکسیناسیون در جامعه وجود دارد، از ظرفیت بانوان به عنوان سفیران سلامت و مروجین واکسیناسیون استفاده کنیم تا بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که کرونا به صورت کامل ریشه‌کن شود.

وی ادامه داد:‌ همچنین در بحش سواد سلامت و مسائل مربوط به رسانه نیز قصد استفاده از ظرفیت بانوان را داریم؛ متاسفانه وقتی با بحران کرونا مواجه شدیم، حجم عظیمی از اطلاعات و دیتاها در فضای مجازی و حقیقی منتشر می‌شد و دیدیم که قابلیت تشخیص اخبار صحیح از غیرصحیح یا منابع معتبر از غیرمعتبر به سختی انجام می‌شود که باتوجه به این‌که خانم‌ها دقت نظری خوبی دارند، مطمعنا می‌توانند به انتشار اخبار صحیح و سالم در چنین مواقعی کمک بسزایی داشته باشند تا حداقل بتوانیم زنجیره انتقال خبر نادرست را قطع کنیم. امیدواریم به خوبی بتوانیم از چنین ظرفیتی در بحث سواد سلامت، سبک زندگی سالم و تغذیه سالم، بهره‌مند شویم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: همچنین در دوران کرونا، شاهدیم توده بدنی در خانم‌ها افزایش پیدا کرده است و از آن‌جا که چاقی زمینه ابتلا به امراض مختلف مانند دیابت را فراهم می‌کند، برنامه دیگر ما این است که شرایطی را برای آموزش‌ بانوان فراهم کنیم تا بتوانند در خانه هم خودشان و هم کودکانشان ورزش کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.