stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 398242
  • 26 مهر 1400 - 23:41
1

تدوین سند همکاری ۲۰ ساله ایران و ونزوئلا

تدوین سند همکاری ۲۰ ساله ایران و ونزوئلا
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در ماه‌های آینده سفر آقای مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به تهران را خواهیم داشت و در جریان آن سفر سند همکاری‌های ۲۰ ساله تهران و کاراکاس به امضای وزرای خارجه دو کشور خواهد رسید.
حسین امیر عبدالهیان بعد از انجام دور اول گفتگو‌های مشترک با وزیر خارجه ونزوئلا در یک نشست مطبوعاتی با همتای ونزوئلایی خود اظهار کرد: در این دیدار تاکید کردیم که نقشه راه ۲۰ ساله بین دو کشور ایران و ونزوئلا تدوین شود.وی افزود: قبل از پایان سال میلادی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار می‌شود و در این کمیسیون در مورد نقشه راه همکاری‌های ۲۰ ساله دو کشور رایزنی و گفتگو می‌کنیم.این دیپلمات  با بیان اینکه همه این‌ها تاییدی بر این موضوع است که روابط دو کشور مسیر رو به رشدی را طی می‌کند، گفت: دو کشور در زمینه‌های فنی، اقتصادی، تجاری، علمی، فناوری، معدن و انرژی می‌توانند این همکاری‌ها را گسترش دهند و پتانسیل خوبی بین دو کشور در این زمینه وجود دارد.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر توافقات خوبی بین دو کشور به امضا رسیده و بخش مهمی از آن در حال اجرایی شدن است، خاطرنشان کرد: ایران از مردم ونزوئلا رئیس جمهور مادورو و تمامی نهاد‌های قانونی در ونزوئلا حمایت می‌کند و سیاست‌های آمریکا علیه ونزوئلا را غیرسازنده می‌داند.
وزیر امور خارجه  در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در مسیر همکاری‌های دو جانبه بین ایران و ونزوئلا اکنون کالا‌های ایرانی در شهر‌های مختلف ونزوئلا در دسترس مردم این کشور قرار دارد، گفت: این فرصت خوبی برای تجار ایرانی برای گسترش همکاری‌ها و فعالیت هایشان در ونزوئلاست. متقابلا زمینه هاو فرصت‌هایی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد که تجار ونزوئلایی می‌توانند از آن استفاده کنند. این زمینه‌ها فراهم شده است که جزئیات آن اطلاع رسانی می‌شود.در همین جا از بخش خصوصی کشور دعوت می‌کنم که به فرصت‌های موجود در ونزوئلا برای سرمایه گذاری توجه کند. ونزوئلا فرصت خوبی برای گسترش همکاری‌های همه جانبه در زمینه‌های مختلف است و ما می‌توانیم در بخش‌های گوناگون از این فرصت استفاده کنیم.

 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.