stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 398118
  • 26 مهر 1400 - 12:08
0

آمادگی مشروط عباس برای برگزاری انتخابات سراسری فلسطین/”آمریکا حرف‌هایش را عملی کند”

آمادگی مشروط عباس برای برگزاری انتخابات سراسری فلسطین/”آمریکا حرف‌هایش را عملی کند”

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آمادگی مقامات فلسطینی را برای برگزاری انتخابات سراسری که شامل قدس، کرانه باختری و نوار غزه شود، اعلام کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از وفا، عباس در دیدار با هیاتی از بخش خصوصی و تجار فلسطینی در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در رام الله گفت: “انتخابات سراسری یک خواسته ملی است و ما فراخوان این انتخابات را داده‌ایم و برای برگزاری آن آماده هستیم، به شرطی که این انتخابات شامل قدس، کرانه باختری و نوار غزه شود و بدون قدس هیچ انتخاباتی نخواهد بود. “

وی افزود: “ما از جامعه بین المللی خواسته‌ایم تا اسرائیل را برای برگزاری انتخابات در قدس تحت فشار قرار دهد. انتخابات شهرداری ها که طبق برنامه پیش از پایان امسال برگزار می‌شود، آغاز شده است.”

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از دولت آمریکا خواست که سخنان خود را در مورد پرونده فلسطین به اقدامات عملی تبدیل کند و هشدار داد که اوضاع”عملاً غیرقابل تحمل شده است”.

عباس گفت: روابط ما با کشورهای جهان عمدتاً مبتنی بر حفاظت از منافع ملی فلسطین است و پروژه‌های مشکوکی را که سعی در انحلال آرمان ملی فلسطین داشتند رد کردیم همانطور که طرح معامله قرن را رد و با آن مقابله کردیم و برای حفظ هویت و مقدسات قدس و حمایت از مقاومت مردم آن تلاش می‌کنیم.

 وی افزود: مقامات اشغالگر اسرائیل باید اقدامات تجاوزکارانه خود علیه مردم ما در قدس ، کرانه باختری و غزه را از جمله توقف همه جانبه شهرک سازی، تخریب خانه‌ها ، کشتار و دستگیری متوقف کنند. در غیر این صورت گزینه‌ها و پیشنهادهایی که در آخرین سخنرانی‌ام در سازمان ملل ارائه دادم روی میز گذاشته می‌شود.

عباس ادامه داد: سیاست محرومیت علیه مردم فلسطین، استکبار و استفاده از نیروی نظامی باعث صلح و امنیت نمی‌شود، زیرا همانطور که گفتم ما منتظر نخواهیم ماند تا اشغالگری برای همیشه ادامه یابد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد: “کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و کمیته مرکزی فتح در روزهای آتی نشست‌هایی تشکیل خواهند داد که در آن ما در مورد گزینه‌های فلسطین و آنچه برای حفظ حقوق ملی ما مناسب است بحث خواهیم کرد. “

انتهای پیام

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.