stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 398043
  • 01 آبان 1400 - 17:19
1
مدیر کل ثبت احوال استان همدان:

کاهش ۵.۵ درصدی ولادت و افزایش ۲۰.۲ درصدی وفات در استان همدان

کاهش ۵.۵ درصدی ولادت و افزایش ۲۰.۲ درصدی وفات در استان همدان
همدان- قلمنا- مدیر کل ثبت احوال استان همدان
قلم | qalamna.ir :

اسد حسن‌زاده زورمند در گفتگو با خبرنگار قلم از همدان در خصوص وضعیت آمار ولادت در استان همدان طی ۶ ماهه گذشته مطرح کرد: در ۶ ماهه گذشته سال جاری تعداد ۱۱ هزار و ۶۵۹ نفر در استان همدان متولد شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۳۴ نفر کاهش داشته است.

وی با تصریح بر اینکه بدین ترتیب میزان ولادت در استان همدان طی ۶ ماهه امسال نسبت به موعد مشابه آن کاهش ۵.۵ درصدی داشته است، اظهار کرد: به طور متوسط در هر شبانه روز ۶۳ نوزاد و در هر ساعت ۳ نوزاد در سطح استان متولد شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان همدان در ادامه صحبت های خود به وضعیت فوت در استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه طی ۶ ماهه گذشته سال جاری تعداد ۷ هزار و ۹۱۹ نفر فوت شده است، اظهار کرد: این آمار در موعد مشابه در سال گذشته برابر ۶ هزار و ۵۸۹ نفر بوده یعنی به میزان ۲۰.۲ درصد افزایش داشته است.

این مسئول در ادامه صحبت های خود مطرح کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری در گروه پسران به ترتیب اسامی امیر علی، علی، امیر حسین، آریا و محمدحسین بیشترین فراوانی نام گذاری در متولدین پسر و در گروه دختران به ترتیب اسامی فاطمه، رستا، زهرا، آوا و زینب بیشترین فراوانی و اقبال در نام گذاری دختران را در سطح استان همدان داشته است.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.