stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 397695
  • 23 مهر 1400 - 17:31
6
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی:

با دیدن وضعیت آبادان و خرمشهر خجالت کشیدم

با دیدن وضعیت آبادان و خرمشهر خجالت کشیدم
خوزستان - سعید محمد گفت: پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اما هنوز چهره آبادان و خرمشهر چهره جنگی است من امروز بازدیدی از کوچه پس کوچه های منطقه داشتم و مشکلات مردم را از نزدیک دیدم و خودم از این وضعیت آن هم با گذشت سالها از پایان جنگ خجالت کشیدم.
قلم | qalamna.ir :

سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در جلسه ی شورای اداری سازمان منطقه آزاد اروند که در محل سرسرای اجتماعات این سازمان برگزار شد، در مورد انتخاب منطقه آزاد اروند به عنوان نخستین سفر کاری اش اظهار کرد: نخست آنکه در این فضای معنوی تمسک بجوییم به روح بزرگ شهدا شهدایی که در در گوشه گوشه ی این سرزمین در خون خود غلطیدند که حافظ نظام جمهوری اسلامی و ارزشهای دین مبین اسلام و خون شهدا باشند شهدایی که در اروندرود با مظلومیت تمام به شهادت رسیدند.

وی افزود: در زیر نخلستانها، در گوشه گوشه ی این سرزمین و در خاک شلمچه شهیدانی که با مظلومیت تمام به شهادت رسیدند و آرزویشان این بود که جمهوری اسلامی اعتلاء پیدا کند و ارزشهای اسلامی در کشور ما برقرار باشد لذا آغاز سفر را از این منطقه گذاشتیم تا با شهدا عهد و پیمان ببندیم که در راه ارزشها و آرمانهای آنها حرکت کنیم و دیگر دلیل انتخاب این منطقه برای نخستین سفر کاری مظلومیت این سرزمین است که پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اما هنوز چهره آبادان و خرمشهر چهره جنگی است من امروز بازدیدی از کوچه پس کوچه های منطقه داشتم و مشکلات مردم را از نزدیک دیدم و خودم از این وضعیت آن هم با گذشت سالها از پایان جنگ خجالت کشیدم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی تصریح کرد: اینکه منطقه آزاد اعلام شد به این دلیل بود که یک جهشی در زندگی مردم اتفاق بیفتد اما مضرات منطقه آزاد برای آبادان و خرمشهر ایجاد شد اما مزیتی را مردم احساس نکردند. وقتی جایی منطقه آزاد اعلام می شود هزینه های زندگی مردم افزایش می یابد و قیمت مسکن ، اجاره و حتی خورد و خوراک افزایش پیدا می کند اما منافع منطقه آزاد را در آبادان و خرمشهر شاهد نیستیم و اقل آن اینکه گمرک به پشت گیت های تعبیه شده انتقال پیدا کند.

محمد؛ یادآور شد: با هزینه های سنگین بیش از۴۰ کیلومتر دیوار ایجاد شده است که اگر گیت جابجا شود اقلام و کالاها با قیمت کمتر به دست مردم می رسد و مردم به یک رفاه نسبی می رسند و این موضوع را به عنوان نخستین دستور کاری پیگیری کردم و در جلسه ای که با وزیر اقتصاد و میراشرفی مدیر گمرکات کشور داشتم بر استقرار گمرک در گیت ها تاکید کردم. قرار است با حضور میراشرفی از گیت ها بازدید و در جهت رفع اشکالات احتمالی اقدام کنیم. این کاری زود هنگام است که می توانیم یک تغییری در زندگی مردم ایجاد کنیم و از نمایندگان مردم در مجلس و امام جمعه می خواهیم تا با یک هدفگذاری مشخص این موضوع را دنبال و اقدام کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.