stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 397683
  • 23 مهر 1400 - 11:01
1
فرماندار لنجان خبر داد؛

واکسیناسیون ۲۴ درصدی جمعیت لنجان

واکسیناسیون ۲۴ درصدی جمعیت لنجان
اصفهان_ فرماندار لنجان گفت: از نظر واکسیناسیون عمومی شهرستان لنجان جز چند شهرستان اول استان اصفهان است و هم‌اکنون ۲۴ درصد جمعیت آن واکسینه شده‌اند.
قلم | qalamna.ir :

فرماندار لنجان گفت: از نظر واکسیناسیون عمومی شهرستان لنجان جز چند شهرستان اول استان اصفهان است و هم‌اکنون ۲۴ درصد جمعیت آن واکسینه شده‌اند.

خدامراد صالحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت کرونا در شهرستان لنجان، اظهار کرد: هم‌اکنون در وضعیت نارنجی قرار داریم و هر اقدامی که باید انجام دهیم بر اساس مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا خواهد بود و تلاش خواهیم کرد سریع‌تر وضعیت رنگ‌بندی شهرستان زرد شود، اما باید به این نکته توجه کنیم که شهرستان‌های کوچکی که در حاشیه استان قرار دارند و کمتر تردد در این شهرها انجام می‌شود وضعیت بهتری دارند و زودتر رنگ شهرشان آبی یا زرد می‌شود، اما موقعیت شهرستان لنجان به گونه‌ای است یک شهر عبوری و ترانزیتی است و تردد در آن زیاد انجام می‌شود به همین دلیل بیشتر در معرض ویروس کرونا قرار می‌گیریم.

وی افزود: برای مثال اگر به فولادشهر سری بزنیم تمام پلاک‌های کشور را می‌توانیم روی خودروها مشاهده کنیم. همچنین لنجان شهرستانی صنعتی، کشاورزی و خدماتی است که به طور طبیعی تحت تأثیر وضعیت کل کشور قرار می‌گیرد و در کل وضعیت ناپایدارتری در مقایسه با بیشتر شهرهای استان داریم.

فرماندار لنجان گفت: هم‌اکنون روند بستری‌ها، فوتی‌ها و مبتلایان کاهشی شده است، اما به دلایلی که ذکر کردیم می‌تواند شرایط لنجان ناپایدار شود. هم‌اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر بیش از ۶۰ درصد است که در مقایسه با میانگین استان مقداری بالاتر هستیم.

صالحی ادامه داد: مردم تحت هر شرایطی باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و طبق تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا باید بتوانیم پوشش کاملی از واکسیناسیون داشته باشیم که لنجان در میان شهرهای استان جز چند شهر اول از نظر میزان تزریق واکسن است و رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال را نیز به خوبی پوشش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه تعداد جمعیت واجد شرایط دریافت واکسن در لنجان ۲۳۸ هزار نفر است، تصریح کرد: هم‌اکنون ۶۵ درصد رده سنی بالای ۱۲ سال دوز اول و ۲۴ درصد نیز هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و در حال حاضر مشکلی از نظر کمبود واکسن نداریم.   

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.