stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 397666
  • 23 مهر 1400 - 12:07
1

میقاتی: رخدادهای بیروت یک شکست است/در دولت می‌مانم/لبنان مرحله سختی را پشت سر می‌گذارد

میقاتی: رخدادهای بیروت یک شکست است/در دولت می‌مانم/لبنان مرحله سختی را پشت سر می‌گذارد

نخست وزیر لبنان بابت رخدادهای روز پنجشنبه در بیروت عذرخواهی کرده و اعلام کرد تنها راه مشکلات لبنان گفتگو است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از الجزیره، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در مصاحبه مطبوعاتی در بیروت گفت که همه چیز به حالت عادی بازگشته است و ارتش از بهبود وضعیت امنیتی در خیابان‌ها خبر داده است.

میقاتی از لبنانی‌ها برای آنچه اتفاق افتاده عذرخواهی و تاکید کرد که تنها راه حل مشکلات لبنان گفتگو است و گفت: “ما باید برای حل مشکلات روزانه شهروندان تلاش کنیم”.

وی افزود: دولت با وجود خشونت‌های دلسرد کننده در بیروت متعهد به برگزاری انتخابات در مهلت قانونی است.

میقاتی با تاکید بر اینکه دولت یک مقام اجرایی است و نمی‌تواند در کار قوه قضائیه دخالت کند، در پاسخ به درخواست‌ها برای استعفا تاکید کرد که وی همچنان در دولت می‌ماند تا به موضوع تحقیق درباره انفجار در بندر بیروت بپردازد.

وی در این مصاحبه با بیان اینکه خشونت‌های روز پنجشنبه یک “شکست” برای دولت محسوب می‌شود گفت که کابینه‌اش بر آن غلبه خواهد کرد.

میقاتی گفت: “لبنان مرحله سختی را پشت سر می‌گذارد و مانند یک بیمار در مقابل بخش اورژانس است. با تشکیل دولت ، ما وارد اورژانس شدیم. هنوز مراحل زیادی برای شفای کامل این بیمار داریم.”

وی با بیان اینکه بانک مرکزی نقدینگی ارزی ندارد که بتواند از آن استفاده کند، گفت: دولت در تلاش است تا پیش از این مذاکرات برای نجات کشور از سقوط اقتصادی ارقام مالی لازم را به صندوق بین المللی پول ارائه دهد.

میقاتی گفت که صورت حساب‌های مالی لازم “در روزهای آینده” به صندوق بین المللی پول ارائه می‌شود.

سیستم مالی لبنان در سال ۲۰۱۹ پس از چندین دهه فساد و ضایعات در این کشور و تحت فشار روشهای تأمین مالی ناپایدار فروپاشید. طی دو سال گذشته ، پول لبنان بیش از ۹۰ درصد ارزش خود را از دست داد و بانک جهانی بحران اقتصادی را یکی از بدترین رکودهای اقتصادی در تاریخ معاصر توصیف کرد.

دولت میقاتی ماه گذشته پس از بیش از یک سال بن بست سیاسی روی کار آمد و بر احیای مذاکرات با صندوق بین المللی پول تمرکز کرده تا کشور را از بحران مالی که بیش از سه چهارم مردم را به فقر کشانده، خارج کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تهدید وزیران کابینه به استعفا به دنبال برکناری قاضی پرونده انفجار بیروت، گفت: “هرکسی که می‌خواهد استعفا دهد باید مسئولیت تصمیم خود را در برابر مردم لبنان بر عهده بگیرد. کار سیاستمداران دخالت در کار قوه قضائیه نیست، بلکه قوه قضائیه باید خود به تنهایی اشتباهاتش را تصحیح کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.