stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 397568
  • 22 مهر 1400 - 15:56
0
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان عنوان کرد:

همدان پایلوت سرشماری جمعیت در کشور/ آغاز طرح از اول آبان‌ماه

همدان پایلوت سرشماری جمعیت در کشور/ آغاز طرح از اول آبان‌ماه
همدان- قلمنا- رئیس سازمان برنامه و بودجه همدان با بیان اینکه استان همدان جزو پنج استان پایلوت سرشماری جمعیت قرار گرفته است، گفت: این سرشماری از ابتدای آبان ماه آغاز و تا ۲۰ آبان ماه ادامه دارد.
قلم | qalamna.ir :
خبرنگار قلم از همدان، سیداسکندر صیدایی امروز در جمع خبرنگاران به اهمیت بحث سرشماری اشاره و بیان کرد: اولین سرشماری جمعیت در ایران ۴۲۰ سال پیش از میلاد و نخستین سرشماری به روش نوین در کشور در سال ۱۲۴۶ شمسی در دوره ناصرالدین شاه انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه مدیریت در دنیای پیچیده و تخصصی امروز باید مدیریتی علمی باشد، عنوان کرد: یک اصل مدیریت می گوید که شالوده مدیریت برنامه ریزی است و برای اینکه برنامه ریزی دقیق و جامعی داشته باشیم، نیازمند اطلاعات به صورت علمی هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با تاکید بر اینکه این اطلاعات باید دقیق، صحیح و روزآمد باشد، اظهار کرد: برای آنکه مدیریتی علمی داشته باشیم باید برنامه ریزی ای بر اساس آمار و اطلاعات داشته باشیم که یکی از راه های کسب آمار و اطلاعات دقیق، سرشماری است.

صیدایی ادامه داد: سال جاری، همدان جزو پنج استان پایلوت سرشماری جمعیت تعیین شده که این سرشماری از ابتدای آبان ماه آغاز شده و تا ۲۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

طبق اعلام مرکز آمار بخشی از اهواز استان خوزستان، بخشی از کاشان در استان اصفهان، بخشی از بجنورد در خراسان شمالی، بخشی از پیرانشهر در آذربایجان غربی و در استان همدان تمام شهرستان همدان سرشماری می‌شوند

وی تشریح کرد: طبق اعلام مرکز آمار بخشی از اهواز استان خوزستان، بخشی از کاشان در استان اصفهان، بخشی از بجنورد در خراسان شمالی، بخشی از پیرانشهر در آذربایجان غربی و در استان همدان تمام شهرستان همدان سرشماری می‌شوند.

صیدایی با اشاره به اینکه ۴۰۳ نفر نمونه‌گیر، ۶۷ نفر کارشناس فنی و اجرایی و پنج نفر معاون فنی در برگزاری این سرشماری فعالیت دارند، گفت: نمونه‌گیران با فراخوان از بخش خصوصی جذب شدند و در چهار روز متوالی آموزش لازم را می‌بینند تا سرشماری با صحت و دقت بالا انجام شود.

وی با بیان اینکه این سرشماری به منظور بررسی و به دست آوردن آخرین تغییرات اعم از تعداد جمعیت، مهاجرت و گروه‌های سنی انجام می گیرد، مطرح کرد: در این راستا، انتظار می رود مردم همدان همکاری های لازم را با آمارگیران داشته باشند تا اطلاعات دقیق ثبت شود.

صیدایی با تصریح بر اینکه از مدت‌ها قبل تمام فرآیند این امر سازماندهی شده تا با دقت و صحت تمام سرشماری همدان با ۶۷۶ هزار و ۱۰۵ نفر جمعیت در قالب ۱۲۱ روستا و ۴ شهر انجام شود، عنوان کرد: وسایل مورد نیاز و اعتبارات مربوطه از سوی مرکز آمار کشور تامین خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان در پایان این جلسه، با بیان اینکه گذر زمان و تحولات در کشورهایی همچون ایران آنچنان سریع رخ می‌دهد که سرشماری در دوره‌های ۱۰ ساله اکتفا نمی‌کند بدین ترتیب در سال جاری در پنج نقطه از کشور با علم نمونه‌گیری سرشماری صورت می‌گیرد، گفت: با این روند می توانیم با کمک سرشماری به آمار و اطلاعات دقیق، روزآمد، کامل و جامع دست یابیم و بر مبنای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.