stat counter
  • امروز : جمعه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۰
  • برابر با : Friday - 22 October - 2021

تیتر خبرها

۲ کشته در تصادف زیرگذر زند شیراز کشت کلزا در شهرستان فیروزآباد رتبه و جایگاه دانشگاه شیراز در رتبه‌بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۲ تامین به موقع سوخت عشایر فارس تلاش برای رفع کمبودهای ورزشی شهرستان ها اولویت است شناسایی ۸۰۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان / ۲۰نفر فوت شدند در لوازم خانگی داخلی، افزایش قیمت نداریم ارزش لیر به کمترین سطح تاریخی خود رسید بورس‌ جهانی، امیدوار به بازار کار و نگران از تورم کمبود تراشه به تولید رنو ضرر زد ساخت ذخایر استراتژیک زغال سنگ و گاز در هند پرسپولیس – فولاد/ سوپرجام لیگ برتری اعتراض ذوب‌آهن به داوری دیدار این تیم با صنعت نفت حضور رقیب عربستانی سجاد گنج‌زاده در کشتی کچ هاشمی: فهرست اولیه تیم ملی بسکتبال را معرفی کرده‌ایم/ مهرام بهتر می‌شود طارمی دونده‌ترین مهاجم لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱ چرا کروکی‌ تصادفات الکترونیکی می‌شود؟ انگلیس: قطر یکی از هم‌پیمانان راهبردی ماست بایدن: از تایوان دفاع می‌کنیم/ به دنبال جنگ سرد با چین نیستیم پوتین: به رسمیت شناختن طالبان، نزدیک است/ حق وتو در شورای امنیت نباید لغو شود مهم‌ترین رویدادهای تاریخی سی مهر جام‌ جهانی طارمی! راننده‌کامیونی که سیگار نمی‌کشید از سکته ریاض به آی‌سی‌یوی اهواز پاندمی اخبار جعلی برای واکسن در فضای مجازی قیمت دلار و پوند امروز ۳۰ مهر ۱۴۰۰/جدول توسعه صادرات، پیش‌نیاز تحقق توسعه پایدار انواع گوشی‌های شیائومی در بازار چند؟ «عدالت» گمشده‌ی اشتغالِ زنان صادرات ما به سوی مواد خام رفته است دومین توئیت فارسی و مشکوک ادوارد اسنودن مجلس هیچ برنامه‌ای برای رفع گرانی در کشور ندارد کشف قدیمی‌ترین لباس جهان با قدمت ۱۲۰ هزار سال توصیه‌های متهم سابقه‌دار برای جلوگیری از سرقت دستورات قضایی برای حل اختلافات خورآباد قم صادر شد رکوردشکنی بالسینی و غلامپور در جام‌جهانی شنا فقدان درآمد پایدار گریبان بسیاری از شهرداری ها را گرفته است پیروزی فاینورد با گلزنی جهانبخش و شکست سنگین رم گل‌محمدی: با انگیزه‌های زیادی به مصاف فولاد می‌رویم منابع مالی لازم برای پرداخت مطالبات کالدرون تامین شد حذف و اضافه ۶ بازیکن در تیم ملی امید ظرف ۱۲ ساعت! شوراهای اسلامی و دهیاران با ماموران سرشماری همکاری کنند بیگانگان خیرخواه همسایه‌های ایران نیستند ایران به سؤالات آژانس پاسخ نداده است این بار ما باید متن مذاکرات را بنویسیم بورس تهران پلمب شد یا فقط درب پارکینگ آن؟! رئیسی:تاجران اجازه ندهند تجارت آسیب ببیند انسداد ۴۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رزن میلیاردرهای فقیر، پدیده تازه اقتصاد ایران بلاتکلیفی تریلی سازان زاغه همدان به دلیل تعارض بین دستگاهی

  • کد خبر : 397392
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
0

کشتی‌های ایران را به بنادر چین راه نمی‌دهند

کشتی‌های ایران را به بنادر چین راه نمی‌دهند
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:  مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت:کشتی‌های ایران سال گذشته ۴ ماه حق ورود به بنادر چین را نداشته‌اند.
 مدرس خیابانی، با اشاره به تداوم بخشی از این محدودیت‌ها تصریح کرد: «در حال حاضر هم امکان تردد به بنادر مهم چین را نداریم». گرچه شرکت کشتیرانی ایران مشمول تحریم‌های ناشی از سیاست “فشار حداکثری ” دولت ترامپ است، ولی به نظر می‌رسد که ممانعت چین از ورود کشتی‌های ایران به بنادر خود عمدتا به سوخت غیراستاندارد مورد استفاده آنها برمی‌گردد.
از ابتدای سال ۲۰۲۰ سازمان بین‌المللی دریانوردی استانداردهای جدیدی را در مورد میزان گوگرد موجود در سوختی که کشتی‌ها مصرف می‌کنند به اجرا گذاشته است. مطابق با استاندارد جدید ترکیب گوگرد موجود در سوخت مصرفی کشتی‌ها نباید بیشتر از نیم درصد باشد. سوخت مورد استفاده کشتی‌های ایران که مازوت تولید شده در پالایشگاه‌های این کشور است بیش از ۵ / ۳ درصد ترکیبات گوگردی دارد.
مدرس خیابانی در ادامه سخنان خود گفته است که سوخت مطلوب مورد نیاز کشتی‌های ایران حالا در داخل تولید می‌شود ولی ” نکته حائز اهمیت در تامین سوخت از داخل کشور، گران بودن قیمت آ‌ن نسبت به سوخت از خارج است.”
در کنار محدودیت رفت و آمد کشتی‌های ایران به بنادر چین، اوایل شهریور گذشته اتاق بازرگانی ایران هم گزارش داده بود که صادرات نفت ایران به این کشور هم به شدت نزول کرده و در هفت ماه اول سال ۲۰۲۱ ارزشی معادل ۱۱ میلیون دلار داشته است. گرچه مقام‌های دولتی این آمارها را مورد انتقاد قرار دادند ولی آمارهای رسمی نیز چندان با این نزول صادرات نفت به چین مغایر نیست.به گفته مدرس خیابانی شرکت کشتیرانی ایران که دارای ۱۴۴ فروند کشتی است از سال ۲۰۰۸ مشمول شدیدترین تحریم‌ها بوده و این تحریم‌ها از سال ۲۰۰۱۸ ، بعد از خروج دولت آمریکا از برجام، شدت یافته است.او همچنین تایید کرد که کشتی‌های ایران در ۴۰۰ روز اخیر آماج حمله بوده‌اند.
اسفند سال ۱۳۹۹ روزنامه “وال استریت ژورنال” از حملات اسرائیل به حداقل ۱۲ کشتی ایرانی ظرف دو سال پیش از آن در دریای سرخ خبر داد. این روزنامه با استناد به سخنان مقامات آمریکا و منطقه نوشت که کشتی‌ها عمدتا حامل نفت برای سوریه بوده‌اند و حمله به آنها با مین‌های دریایی انجام گرفته است. اسرائیل هم‌چنین جلوی عبور کشتی‌های دیگری را نیز که حامل سلاح یا نفت برای سوریه بوده‌اند، گرفته است. این حملات بعداَ مورد تایید مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی هم قرار گرفت و حملات متقابل ایران به کشتی‌های افراد اسرائیل هم.
مدرس خیابانی در ادامه سخنان خود گفته است که ایران برای تعمیر کشتی‌های آسیب‌دیده با مشکل تامین لوازم یدکی روبرو بوده است.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران همچنین با اشاره به بلوکه شدن منابع این شرکت در بانک‌های ایرانی و خارجی اظهار داشت: «نه تنها ما با محدودیت‌های بانکی در خارج از کشور مواجه هستیم بلکه بانک‌های داخلی هم منابع ما را بلوکه کردند به رغم اینکه ما مجوزهایی از شورای عالی امنیت ملی داریم.»
شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از خرداد سال ۱۳۹۹ که مشمول تحریم‌های جدید دولت وقت آمریکا شد همچنان در تحریم قرار دارد و مشکلات مربوط به تردد به بنادر خارجی از جمله بنادر چین و تامین سوخت و منابع مالی لازم برای فعالیتش در وهله اول به همین تحریم‌ها برمی‌گردد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه کاربران

ملاحظات ارسال دیدگاه
  • نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد.
  •  نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
 

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved