stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 397339
  • 21 مهر 1400 - 18:16
0

کروکی ها تا ۲ ماه آینده در سراسر کشور الکترونیکی می‌شود

کروکی ها تا ۲ ماه آینده در سراسر کشور الکترونیکی می‌شود
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار انتظامی سردار سید کمال هادیانفر روز چهارشنبه در همایش تجلیل از کروکی برتر (کاغذ و الکترونیک) افزود: کروکی الکترونیک در سال ۱۳۹۸ برای اولین بار مطرح شد و در سال ۱۳۹۹ اجرایی شد.

وی با بیان اینکه نرم‌افزار کروکی های الکترونیکی طراحی شد و به صورت آزمایشی در استان قم آغاز به کار کرد، گفت: با توافق صورت گرفته برای کروکی‌های الکترونی صحیح حق الزحمه عملیاتی پرداخت می شود.

رییس پلیس راهور از دولت خواست در کاهش تصادفات و توسعه انضباط ترافیکی پلیس را یاری کند.

هادیانفر افزود:  سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند این در حالی است که  ۳۰دستگاه در توسعه انضباط ترافیکی در کشور و کاهش تصادف نقش دارند. براساس قانون پلیس صرفا ناظر بر نظم و انضباط است.

وی گفت: در دولت یازدهم، دوازدهم و دولت سیزدهم تاکنون جلسه شورای عالی ایمنی مدیریت ترافیک با حضور رئیس جمهور برگزار نشده است. آسیب تصادفات کمتر از کرونا نیست و اگر یک فرد در تصادف فوت کند ۵.۳ میلیارد تومان به طور مستقیم و غیر مستقیم به کشور زیان می‌رساند.

به گفته وی ۴۰ درصد تصادفات به موتورسیکلت سوران اختصاص دارد که بیشتر تصادفات در این حوزه جانی است، دومین دلیل تصادفات پس از مدیریت، موضوع راه است و حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد فوتی‌ها در نقاط حادثه‌ خیز رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت:۳۵ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم و ۶۵ درصد از ناوگان عمومی ما امروز فرسوده است ، ازسویی دیگر برخی قوانین منسوخ شده است و با توجه به فناوری‌های جدید باید به روزرسانی شود. برخی جرایم خودروها نیز بازدارنده نیست، چراکه الزامی برای پرداخت آن وجود ندارد.  

به گفته وی سالانه یک میلیون و ۲۰۰هزار تصادف در کشور رخ می‌دهد و باید شرایطی فراهم شود تا این امار به حداقل برسد.

سرهنگ داوود قاسمیان معاون عملیات پلیس راهور ناجا نیز در این مراسم گفت: ۵۲۳ کروکی به جشنواره کروکی های برتر ارسال شد که از این تعداد ۱۲۳ کروکی برای داوری پذیرفته شد. همچنین درطی ۶ ماه  از دی ۹۹ تا تیر ۱۴۰۰، ۲۹۶هزار کروکی به صورت کاغذی و سه هزار و ۸۱۲فقره کروکی الکترونیک ثبت شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره از سه کروکی تصادفات درون شهری، سه کروکی تصادف برون شهری، سه اثر کروکی برتر الکترونیک درون شهری و چهار اثر الکترونیک برون شهری تجلیل شد.

 هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهرماه با شعار پلیس مقتدر، قانونمدار و امین مردم آغاز و ۲۳ مهر ماه با شعار پلیس، ولایتمداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی به پایان می‌رسد.
براساس روزشمار هفته نیروی انتظامی، ۱۸ مهر ماه با عنوان پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی و ۱۹ مهر ماه با عنوان پلیس خدمتگذار، سرباز فداکار و امنیت پایدار نامگذاری شده است.

 ۲۰ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید و مانع زدایی و ۲۱ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است.

روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه نیز به ترتیب با عنوان پلیس، تلاش جهادی، ایثار و شهادت و پلیس، ولایت مداری، حفظ ارزش ها و جامعه ایمانی نامگذاری شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.