stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 397330
  • 21 مهر 1400 - 16:43
1

مشهد قطب درمان ناباروری شمال شرق کشور

مشهد قطب درمان ناباروری شمال شرق کشور
خراسان رضوی- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه 75 درصد از ناباروران فقط به دلیل اطلاع نداشتن از موفقیت‌های درمانی هیچ اقدامی نمی‌کنند، گفت: جدیدترین روش‌های درمان ناباروری در مشهد انجام می‌شود و با کشورهای خارجی در بخش درمان ناباروریمی‌تواند رقابت کند.
قلم | qalamna.ir :

نیره خادم با اشاره به اینکه سه و نیم میلیون نفر زوج نابارور در کشور وجود دارند که ۷۵ درصد از این افراد تنها به دلیل اطلاع نداشتن از موفقیت‌های درمانی هیچ اقدامی نمی‌کنند، اظهار کرد: به طور تقریبی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از زوج‌های نابارور موفق می‌شوند که خدمات تخصصی ناباروری را دریافت کنند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: خوشبختانه در حال حاضر جدیدترین روش‌های ناباروری در مشهد انجام می‌شود به نحوی که با برخی از کشورهای خارجی در بخش درمان ناباروری قابل رقابت است.

دکتر خادم با بیان اینکه از سال ۹۴ تاکنون حدود ۱۳ هزار زوج نابارور مرکز درمان ناباروری دانشگاه مراجعه کردند و خدمات درمانی مناسبی دریافت کردند، تکمیل کرد: پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی و بهره‌مندی از روش‌های درمانی جدید مانند میکرو اینجکشن، ای یو ای و همچنین  ای وی اف در درمان بیماران کمک موثری می‌کند.

استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کوتاه‌ترین دوره درمان ناباروری دو ماه است که هزینه آن در مرکز خصوصی ۱۶ میلیون تومان و در مراکز دولتی ۹ میلیون تومان اعلام می‌شود(و تحت شرایطی ۴۰ درصد آن توسط دولت پرداخت می‌شود) خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته خدمت ۲۵ ساله مراکز درمان ناباروری در خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ هزار سیکل تخصصی نازایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده که ماحصل این تلاش‌ها تولد بیش از ۳۰ هزار نوزاد به روش ای وی اف است.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.