stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 397301
  • 21 مهر 1400 - 14:43
1
در شش ماه نخست سال جاری ؛

بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی استان هرمزگان رفع تصرف شد

بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی استان هرمزگان رفع تصرف شد
هرمزگان/قلمنا-فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان ضمن تشریح عملکرد 6 ماهه این یگان، از رفع تصرف 417 هکتار اراضی ملی استان خبرداد.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ رحیم اسفندیاری گفت: با تلاش و همت عوامل یگان حفاظت طی ۶ ماه اول سالجاری،حدود۴۱۷هکتار از اراضی ملی و دولتی استان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شده است که این میزان با رشد ۴۲ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی زمین های بازپس گیری شده حدود۶۲میلیارد و۴۵۰میلیون ریال برآورد شده است گفت : این مبلغ مربوط به ۱۱۰فقره رفع تصرف است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان تصریح کرد: از ابتدای سال، تاکنون ۶ مورد احکام قضایی دریافت شده که رفع تصرف انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای احکام برای بیش از ۱۱هکتار اراضی دولتی انجام شده گفت: ارزش ریالی این اراضی در مجموع ۵ میلیار و ۵۱۳میلیون ریال عنوان شده است.

اسفندیاری درباره وقوع حریق مراتع نیز با توجه به دمای بالای هوا اضافه نمود: تدابیر لازم از قبل پیش‌بینی شده و با توجه به آمار در شش ماهه اول سال جاری۳فقره حریق در مراتع استان به وقوع پیوست که توسط نیروهای یگان حفاظت اطفاء شد. 

وی، علت‌ حریق را به‌دلیل روشن کردن آتش از سوی گردشگران، اشخاص یا بهره‌برداران در عرصه‌های منابع طبیعی عنوان واضافه کرد: یکی دیگر از دلایل آتش‌سوزی مراتع سوزاندن باقی‌مانده محصول کشاورزی و باغی بوده که را به مراتع و جنگل‌ها سرایت می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی از کشف ۱۰ فقره  قاچاق چوب به میزان ۲۸۸ هزار کیلوگرم در۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: ۱۳ فقره کوره زغال کشف و انهدام گردید.

اسفندیاری خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه در اولویت یگان حفاظت این اداره کل قرار دارد که از جمله این اقدامات نصب تابلو وعلائم هشداردهنده و گشت زنی در اراضی ملی بصورت مستمر بوده است تا مردم بدانند کدام اراضی مربوط به دولت است.

وی تصریح کرد:عوامل یگان حفاظت از اراضی استان براساس برنامه پیش بینی شده عمل می کنند و درجهت حفاظت از بیت المال و جلوگیری از تصرف اراضی ملی بصورت شبانه روزی و حتی ایام تعطیل نیز به حراست و صیانت از اراضی و منابع ملی می پردازند.و دوستداران طبیعت می توانند گزارش های خود را در خصوص تصرف اراضی،قطع درخت،حریق جنگل و مرتع،قاچاق چوب و محصولات فرعی جنگل و مرتع،کوره زغال و…را به سامانه۱۵۰۴ و ۱۳۹ اعلام نمایند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.