stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 397160
  • 20 مهر 1400 - 23:42
3

فعلا اقتصاد درست نمی‌شود

فعلا اقتصاد درست نمی‌شود
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: انتظار درستی نیست که از دولت جدید توقع داشته باشیم مشکلات اقتصادی کشور را به سرعت حل کند و معیشت مردم را ظرف مدت کوتاهی سروسامان بدهد. حرف‌هائی هم که در دوران انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ زده می‌شد و وعده‌هائی که می‌دادند فقط مصرف تبلیغاتی داشت.مشکلات را به گردن این دولت و آن دولت انداختن، فقط فرافکنی و نوعی سرگرم کردن مردم است. از دولت سیزدهم نباید انتظار معجزه داشت. می‌بینید که کالاهای موردنیاز مردم همچنان با سیر صعودی قیمت‌ها مواجهند و سکه و ارز هم حاضر نمی‌شوند قدری عقب‌نشینی کنند. علت اینست که بنیان اقتصادی کشور متزلزل است و تا معالجه اساسی نشود، هیچ مشکلی حل نخواهد شد.
سال‌ها گفتند تحریم‌ها در وضعیت نابسامان اقتصادی اثر ندارد. بعد از مدتی گفتند اثر چندانی ندارد و در این اواخر قدری کوتاه آمدند و گفتند تا حدودی اثر دارد.سال‌ها گفتند مشکل از مسئولین است که فاسد هستند و جیب‌های خود را پر می‌کنند و مردم را رها کرده‌اند. وجود بعضی افراد فاسد در دستگاه‌های اجرائی و سایر قوا را نمی‌توان انکار کرد، ولی خلاصه کردن فساد در وجود همین افراد معدود نوعی فرافکنی است.انکار وجود مافیای فساد در کشور به صورت گسترده، مشکل اصلی مسئولانی است که شعار مبارزه با فساد می‌دهند ولی یا از وجود کنسرسیوم بزرگ مافیا غافلند و یا چون نمی‌توانند با آن مقابله کنند از کنارش می‌گذرند.
بی‌پرده و دور از بازی‌های تبلیغاتی باید بپذیریم که حل مشکلات اقتصادی کشورمان فقط دو راه دارد؛ رفع تحریم‌ها و مبارزه بی‌امان و قاطع با مافیای فساد.تحریم‌ها را با دیپلماسی مبتنی بر اخم و زور و فشار نمی‌توان رفع کرد. معتقد به امتیاز بیجا دادن و از اصول و حقوق ملت کوتاه آمدن هم نیستیم، اما دیپلماسی راه‌های میان‌بر هم دارد که می‌توان از آن راه‌ها برای رسیدن به حقوق واقعی ملت استفاده کرد.در اثر تعلل در رفع تحریم‌ها تاکنون هزاران میلیارد دلار به کشور ضرر وارد شده و مردم دچار تنگناهای معیشتی بسیار سختی شده‌اند. مسئولان با حقوق و مزایای منظم خود زندگی راحتی را سپری می‌کنند ولی زندگی اکثریت مردم در حال فروپاشی است. این واقعیت را حضرات باید درک کنند.
انواع و اقسام باندهای مافیائی به جان مردم و به دستگاه‌های حاکمیتی چنگ انداخته‌اند و هر روز بر نفوذ خود می‌افزایند. تردیدی نداریم که مسئولان مایل هستند با این اختاپوس بدخیم مبارزه کنند ولی چون همه‌جانبه عمل نمی‌کنند در مقابل آن کم می‌آورند. راه صحیح مبارزه با فساد اینست که از تک‌بعدی عمل کردن دست بردارید و از تمام نیروهای باتجربه و کارآمد و دلسوز از هر طیف و جناح استفاده کنید. عقل جمعی همیشه کارساز است. کشور ما از تک‌بعدی عمل کردن و خود را از نیروهای باتجربه و کارآمد محروم ساختن، بسیار ضرر کرده است. لطفاً به این روش نادرست پایان بدهید و با توسل به خرد جمعی، راه را برای فائق آمدن بر مشکلات هموار نمائید و مطمئن باشید که از این طریق، هم تحریم‌ها را رفع خواهید کرد و هم بر دیو مافیا چیره خواهید شد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.