stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 397141
  • 20 مهر 1400 - 15:52
2
مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد:

ضبط و معدوم سازی حدود ۳۰۰ کیلوگرم مرغ تاریخ منقضی در همدان

ضبط و معدوم سازی حدود ۳۰۰ کیلوگرم مرغ تاریخ منقضی در همدان
همدان- قلمنا- همدان- مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: در پی بازرسی صورت گرفته توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی مقدار ۲۹۱ کیلوگرم گوشت مرغ تاریخ منقضی از یک واحد صنفی کشف، ضبط و امحاء شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، محمودرضا رسولی امروز در جمع خبرنگاران گفت: در راستای صیانت از بهداشت و سلامت عمومی جامعه و همچنین تلاش در جهت تحقق شعار نظارت دامپزشکی از مزرعه تا سفره، بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان در قالب دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر فعالیت خود را با هدف نظارت بر مراحل تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی به صورت مرتب و روزانه انجام می دهند.
وی افزود: در پی بازرسی کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی این اداره از واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی سطح شهر همدان، مقدار ۲۹۱ کیلوگرم گوشت مرغ به علت انقضاء تاریخ مصرف درحضور کارشناسان تعزیرات حکومتی امحاء شد.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه یکی از وظایف مهم و مورد توجه دامپزشکی است، خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ میزان ۴۶ هزار مورد بازرسی از اماکن عرضه مواد خام دامی و بیش از ۱۰ میلیون قطعه طیور و ۱۴۰ هزار لاشه دام در کشتارگاه های دام و طیور استان توسط بازرسان دامپزشکی مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا بیش از ۳۱۷ تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف، کشف، ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده و تعداد  ۳۷۹  واحد متخلف بهداشتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.
در پایان، مدیرکل دامپزشکی استان همدان از شهروندان خواست هنگام خرید فرآورده های خام دامی به شرایط نگهداری و تاریخ تولید و انقضاء آن توجه نمایند و درصورت مشاهده تخلفات بهداشتی حوزه دامپزشکی با شماره گیری ۱۵۱۲ مراتب را جهت رسیدگی به بازرسان بهداشتی دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.