stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 397096
  • 20 مهر 1400 - 12:18
1

نماینده اصفهان درباره بی توجهی به پرداخت حقابه باتلاق گاوخونی هشدار داد

نماینده اصفهان درباره بی توجهی به پرداخت حقابه باتلاق گاوخونی هشدار داد
اصفهان_ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت بی توجهی حقابه باتلاق گاوخونی که سال هاست داده نشده به یکی از کانون های بزرگ گرد و غبار تبدیل خواهد شد که حداقل ۵ استان کشور درگیر گرد و غبار سرطانزا خواهند شد.
قلم | qalamna.ir :

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت بی توجهی حقابه باتلاق گاوخونی که سال هاست داده نشده به یکی از کانون های بزرگ گرد و غبار تبدیل خواهد شد که حداقل ۵ استان کشور درگیر گرد و غبار سرطانزا خواهند شد

مهدی طغیانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک ایام ربیع و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی بیان کرد: در شرایطی قرار داریم که فشار بی امان جنگ اقتصادی و تحریم ناجوانمردانه دشمن همراه با ناکارآمدی دولت های یازدهم و دوازدهم منجر به بدترین نرخ رشد اقتصادی، نرخ تورم، سرمایه گذاری و نرخ رشد نقدینگی در ۳۰ سال اخیر شده است و این وضعیت فشار بی امانی را بر مردم تحمیل کرده و کمر اقشار کم درآمد را شکسته است.

وی یادآور شد: اکنون در آغاز فصل جدیدی از حکمرانی کشور قرار داریم که از اسفند ۹۸ با انتخابات مجلس یازدهم شروع شد و با انتخاب رئیس جمهور محترم در خرداد ۱۴۰۰ تکمیل شد. آنچه اساسا رخ داده تغییر پارادایم حل مسائل اقتصادی کشور است. از پارادایمی که معتقد بود برای حل مسائل اقتصادی کشور فقط باید مسیر مذاکره و تعامل و تفاهم با دشمن را پیمود و در نتیجه آب خوردن مردم هم به برجام گره خورد. نتیجه هم ۸ سال اتلاف وقت کشور بود که متاسفانه نتایج آن را این روزها در زندگی مردم شاهدیم.

نماینده مردم اصفهان در ادامه بیان کرد: امروز فرصتی داریم که این همسویی و همراستایی دولت و مجلس می تواند کشور را در مسیر جدیدی برای حل مسائلش قرار دهد و آن را برای یک جهش بزرگ آماده کند و آن هم این است که بر اساس اصول درونزایی، برونگرایی، عدالت محوری، دانش محوری و مردمی شدن ساختار نظام مالیاتی کشور، نظام بودجه ریزی، نظام توزیعی و یارانه ای کشور را اصلاح کنیم.

طغیانی با بیان اینکه اکنون بیش از دو برابر بودجه کشور یارانه به شکل پیدا و پنهان توزیع می کنیم، تاکید کرد: اصلاح نظام مالیاتی راه دیگری است. در کشور ما امکان اصلاح نظام بانکی با طرح مجلس فراهم است. همسویی دولت، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد که خود در این مجلس از بانیان طرح بودند می تواند مسیر پیش روی مجلس و دولت را هموارتر سازد.

وی در ادامه در رابطه با مسائل حوزه انتخابیه بیان کرد: ۱۸ مهرماه روز گرامیداشت زاینده رود بود اما دیگر چیزی از آن باقی نمانده است غیر از جاده ای خاکی در شهر اصفهان که در سال گذشته تنها ۱۰ روز در آن آب جریان داشته است. جا دارد فکری به حال این وضعیت شود چون زندگی صدها هزار کشاورز در منطقه در حال نابودی است.

نماینده مردم اصفهان گفت: با مبالغ ناچیز و خسارت خشکسالی زندگی اداره نمی شود. فرونشست وحشتناک زمین در دشت اصفهان و برخوار به وضعیت نگران کننده ای رسیده که از جهت وسعت در کشور بی نظیر است. همچنین بافت شهری درگیر شده و میراث تاریخی چندهزار ساله در حال نابودی است. باید فکری برای احیای زاینده رود انجام داد.

طغیانی تاکید کرد: در صورت بی توجهی حقابه باتلاق گاوخونی که سال هاست داده نشده به یکی از کانون های بزرگ گرد و غبار تبدیل خواهد شد که حداقل ۵ استان کشور درگیر گرد و غبار سرطانزا خواهند شد.

وی در پایان گفت: چگونه باید نظام اداری، اجرایی و حاکمیتی در مورد زاینده رود به فکر بیفتد؟ زاینده رود رگ حیاتی فلات مرکزی ایران است و نباید اولویت ها را نادیده گرفت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.