stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 397038
  • 20 مهر 1400 - 9:46
2
در نشست تخصصی کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس با اساتید حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد؛

وصول عوارض آلایندگی یکی از شعارهای جذاب انتخاباتی است

وصول عوارض آلایندگی یکی از شعارهای جذاب انتخاباتی است
هرمزگان/قلمنا -عیسی عباسی، حجت الاسلام حیدری، فریده عامری، یعقوب دبیری نژاد، احمد کناری نژاد و حسن سالاری از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس طی نشست مشترکی با ریاست دانشگاه آزاد و مدیران گروه و اعضای هیئت علمی رشته حقوق دانشگاه آزاد بندرعباس دیدار و در خصوص چالش های حقوقی وصول عوارض آلایندگی، حقوق شهروندی و اصلاح ساختار قراردادهای شهرداری بندرعباس گفت و گو کردند.
قلم | qalamna.ir :

پروفسور کامرانی رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: اینکه کمیسیون حقوقی شورا در ماه های ابتدایی آغاز بکار خود در خواست برگزاری چنین نشستی و همفکری با اساتید دانشگاهی دارد نشانه خوبی از عزم شورا برای انجام کارهای زیرساختی و نگاه بلند مدت به مشکلات مدیریت شهری است و بعنوان عضو جامعه دانشگاهی و شهروند هرمزگانی در خصوص احقاق حقوق شهروندان اعلام آمادگی می کنیم.

فریده عامری رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی حقوقی شورای اسلامی شهر نیز در این نشست گفت: وصول عوارض آلایندگی یکی از شعارهای جذاب انتخاباتی است که متاسفانه خیلی زود فراموش می شود اما در شورای ششم تمام تلاشمان را برای وصول این حق قانونی شهروندان بندرعباسی خواهیم نمود تا مدیون اعتماد مردم نباشیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و مساعدت مسئولان دستگاه قضایی برای مطالبه حق مردم استفاده کنیم.

عامری در ادامه گفت: متاسفانه هیچگاه پیگیری محکمی در این خصوص انجام نشده است و در کمیسیون حقوقی شورا تصمیم گرفتیم این موضوع را بعنوان یک پرونده کامل و بلند مدت حقوقی آغاز نمائیم تا انشالله بعد از سال ها شهروندان بندرعباسی از این ظرفیت قانونی منتفع شوند.

در ادامه این جلسه اعضای شورا و اساتید دانشگاهی به بیان ابعاد مختلف حقوقی و دلایل اجرا نشدن قانون عوارض آلایندگی در بندرعباس پرداخته و در پایان مقرر شد کارگروه حقوقی با مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه و کمیسیون حقوقی شورای شهر بندرعباس تشکیل و نسبت به تشکیل پرونده حقوقی با موضوع وصول قانونی عوارض آلایندگی  اقدام شود.

همچنین مشکلات حقوقی برخی قراردادهای منعقده در سال های قبل و جلوگیری از تضییع بیش از پیش حقوق بیت المال نیز به این کارگروه ارجاع و مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرد .

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.