stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 397016
  • 20 مهر 1400 - 9:31
1
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان:

«انجمن گردو» در حال تشکیل است/ لایروبی قنوات نیازمند اعتبار

«انجمن گردو» در حال تشکیل است/ لایروبی قنوات نیازمند اعتبار
همدان- قلمنا- مدیر جهادکشاورزی شهرستان تویسرکان گفت: به همت اتاق بازرگانی «انجمن گردو» در حال تشکیل است.
قلم | qalamna.ir :

قلم از همدان، مسعود اکبری در بازدید معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از پروژه‌های شهرستان تویسرکان، با تاکید بر نقش و اهمیت گردو در زندگی و اقتصاد مردم این شهرستان، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ که امور مربوط به ثبت گردو به عنوان میراث کشاورزی را پی‌گیری می‌کردیم، پی‌بردیم که نقش گردو نه تنها در اقتصاد بلکه در آداب و رسوم از عروسی گرفته تا بازی‌های بومی محلی بسیار پررنگ است.

وی با بیان این موضوع تصریح کرد: در واقع این محصول باغی چنان در زندگی مردمان این شهرستان نفوذ کرده است که گویی حیات و مماتشان به آن وابسته است. در سال‌های سرمازدگی شهر چنان افسرده است که زیست در آن بسیار مشکل است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان افزود: حال که مباحث علمی در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته و این شهرستان در بکارگیری راهکارهایی همچون سرشاخه کاری پیشرو است نیاز است زیرساخت‌های صنعتی نیز برای آن فراهم شود. دستگاه‌های دمنده هوای گرم از جمله ضروری‌ترین ابزارهای صنعتی مورد نیاز این شهرستان است. لذا نیاز است این دمنده‌ها با یارانه مناسب از سوی وزارتخانه در اختیار باغداران قرار گیرد.

اکبری در ادامه، با اعلام اینکه به همت اتاق بازرگانی «انجمن گردو» در حال تشکیل است، ادامه داد: وجود زیربنایی مثل قنات؛ که ۳۵۰ رشته از آن در شهرستان موجود است در شرایط آبی کنونی بسیار حیاتی و حائز اهمیت است. اما نکته قابل توجه این است که طی سال‌جاری از میان صد قنات، تنها توانستیم ۵ تا ۶ قنات را لایروبی کنیم. از این رو نیازمند حمایت وزارت جهاد کشاورزی از نظر تخصیص اعتبار برای لایروبی این قنوات هستیم.

در پایان این بازدید معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی قول مساعد داد که پیگیر تخصیص اعتبار جهت لایروبی این قنوات باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.