stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 396989
  • 20 مهر 1400 - 0:15
1

لزوم استقرار کامل تجهیزات پهپادی،سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی درمرزها

لزوم استقرار کامل تجهیزات پهپادی،سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی درمرزها
قلم | qalamna.ir :

‌ سردار “احمدعلی گودرزی” در گفت گو با پایگاه خبری پلیس با تشریح اقدامات فرماندهی مرزبانی ناجا و تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: مرزبانی جایگاه بین‌المللی دارد و اخبار مثبت و منفی آن به سرعت در جوامع بین‌المللی انعکاس پیدا می‌کند، جمهوری اسلامی ایران بعد از روسیه و چین، بیشترین همسایگی را با دیگر کشورها (با ۱۵ کشور) دارد و هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز داریم که چهار هزار و ۱۳۷ کیلومتر آن زمینی، هزار و ۹۱۸ کیلومتر آن رودخانه‌ای و دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن دریایی است.

وی افزود: ایران در پر اهمیت‌ترین مناطق خاورمیانه و غرب آسیا واقع شده، لذا بنابر قانون وظیفه ذاتی استیفای حقوق مرزنشینان و دولت جمهوری اسلامی ایران برعهده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است و در چند سال اخیر تعاملات مرزی خیلی خوبی را با کشورهای همسایه داشتیم.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: کشورهای همسایه جلسات متعددی با مرزبانان ما دارند و اشکالات مرزی در این جلسات در سطوح مختلف به بحث و تبادل نظر می‌گذرد و مرتفع می‌شود، در این چند سال نسبت به گذشته، فعالیت دیپلماسی و معاهدات مرزی ما به طور گسترده‌ای افزایش پیدا کرده است.

سردار گودرزی تصریح کرد: مرزنشینان، مرزیاران افتخاری و پشتیبان مرزبانان ما هستند، در این رابطه در فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی، اصل بر امنیت پایدار کیان کشورمان است، لذا مرزبانان با مرزنشینان عزیز هماهنگی بسیار خوبی دارند و به صورت تعریف شده و بسیار مستحکم اقدامات خود را انجام می‌دهند، ما نیز با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب مخصوصاً معاونت اجتماعی مرزبانی، مشارکتمان را با مرزنشینان افزایش دادیم و آموزشهای همگانی به مرزنشینان را در طول سال ارائه می‌دهیم.

وی افزود: مرزنشینان سرمایه‌های اصلی ما در مرز هستند؛ در مواقع بحران نیز ما به کمک آنها می‌شتابیم، به طور مثال در دو سال اخیر، با توجه به مشکلات معیشتی به وجود آمده، همکاران بنده در اجرای فرمان معظم کل قوا مبنی بر مواسات و همدلی، در بحث کمک و یاری به هموطنان، در حاشیه مرزها اقدامات خوبی را انجام دادند همچنین طرح های مواسات و همدلی به طور هفتگی یا ماهیانه انجام می‌شود که به طور مثال؛ مرزبانان در زمان زلزله در “قطور” آذربایجان غربی، به کمک افراد سالخورده شتافته و به طور خودجوش حتی به ساخت و ساز منازل آنها کمک کردند، ما خدمات پزشکی، ویزیت و دندانپزشکی سیار را به صورت رایگان برای ساکنان مناطق مرزی انجام می‌دهیم و این اقدامات با عشق و علاقه صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت هوشمندسازی مرزهای کشور، گفت: نیروهای مرزبانی، سربازان گوش به فرمان ولایت هستند؛ مقام معظم رهبری اخیراً فرمودند که مردم از نیروهای انتظامی می‌خواهند که هم مقتدر و هم مهربان باشند، هماهنگونه که مولا امیرالمؤمنین فرمودند که کارگذار اسلامی باید راسخ‌القول، راسخ‌العمل، شجاع، متدین باشد، وفای به عهد داشته و در حین نرمی، صلابت داشته باشد.

لزوم استقرار کامل تجهیزات پهپادی،سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی درمرزها

فرمانده مرزبانی تصریح کرد: به همین دلیل، به ویژه از یک سال اخیر، فرمانده نیروی انتظامی اجرای طرح هوشمندسازی را در دستور کار قرار دادند که خوشبختانه پیشرفتهای خوبی در این رابطه داشتیم البته در این زمینه اعتبارات لازم نیاز است که ما بر اساس هوشمندسازی، در نقاط لازم، انسداد مرزی را انجام دهیم و مرزها را مستحکم کنیم همانگونه که در بسیاری از کشورهای دنیا همینگونه است.

سردار گودرزی ادامه داد: متأسفانه بعضاً کشورهایی در همسایگی ما قرار دارند که مرزهای آنها را نیز باید مراقب، حفاظت و امنیت آنها را برقرار کنیم یعنی مرزهای مذکور را به صورت یک‌طرفه اداره می‌کنیم لذا امیدواریم این کشورها نیز هر چه زودتر سر و سامان گرفته و بتوانند امنیت مرزهای کشور خودشان را برقرار کنند، مرز به مثابه ناموس و حریم یک کشور است، حریم جایگاه خاصی دارد و نباید هر کسی به خودش اجازه ورود به مرزهای یک کشور را بدهد.

وی ادامه اظهار کرد: شعار “مرزبان هوشمند، حافظ حریم و مرزهای کشور” نیازمند ساز وکاری است که به لطف خدا در حال فراهم شدن است، ایجاد سیستمهای الکترونیکی، پهپادی، اُپتیکی، دیوارهای مغناطیسی در پاسگاه‌های حساس همه و همه دست به هم می‌دهند که بحث هوشمندسازی را بیش از گذشته مدنظر قرار دهیم و باورهایمان را بر اساس راهبردها انجام دهیم.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: انتظار نداریم که یک شبه تمام مرزها انسداد پیدا کند اما از مجموعه شما می‌خواهیم این مطالبه‌گری مرزبانی را بازتاب دهد، از دولت محترم نیز می‌خواهیم در حد وسع و توان خود به مرزبانی کمک کند البته دستگاه‌های مورد استفاده در مرزها به دست جوانان غیور کشور ما ساخته شده‌اند و کاملاً بومی هستند.

سردار گودرزی اذعان کرد: البته از رئیس جمهور و مجلس محترم انتظار می‌رود که در حوزه‌های امنیتی از نظر حمایت مادی و معنوی توجه بیشتری به مرزبانی داشته باشند، ما دو سال کار مطالعاتی با مرکز پژوهشهای مجلس انجام دادیم، نیازمندی‌های مرزهای ما در پژوهشگاه مجلس وجود دارد، عزیزان از مجلس بازدید ۳۵ رزوه از مرزها داشتند و کاملاً کارشناسی شده که در چه مرزی چه انسدادی باید انجام شود اما نیازمند اعتبارات است.

وی ادامه داد: از سال ۸۴ پس از اتفاقات روی داده در جنوب شرق کشور مبنی بر ظهور گروه‌های معاند که کشورهای مستکبر عالم آنها را همراهی می‌کردند، اقداماتی در مرزها صورت گرفته اما کفایت نمی‌کند، ما به دنبال سرعت‌بخشی به حرکتمان هستیم، قسمتی از کار مربوط به خودمان است، اما قسمتی از کار اعتباری و ریالی است، باید اعتبارات مدنظر بیشتری برای برای مرزبانی در هر سال، نسبت به سایر بخشها اختصاص پیدا کند، به طور مثال در سال گذشته حدود ۳۳ درصد از اعتبارات ما محقق شد که کفایت نمی‌کند، از دولت محترم می‌خواهیم توجه به مرزها داشته باشد، اگر امنیت پایدار در مرزها ایجاد شود، در حوزه‌هایی مانند مقابله با قاچاق، مواد مخدر و اشرار اقدامات ویژه‌تری انجام خواهد شد و به نظر من باید به سمت فناوری پیش بریم.

فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر هوشمند سازی مرزها، خاطرنشان کرد: معتقدیم اگر سامانه‌های لازم را در مرزبانی ایجاد کنیم، پهپاد، هلی‌شات، سیستمهای الکترونیکی و اپتیکی و سنسورهای پیشرفته در مرزها داشته باشیم، اشراف حداکثری پیدا می‌کنیم و در این صورت قطعاً تعداد سربازان مورد نیاز در مرزها کاهش پیدا می‌کند و شاهد کاهش تعداد شهدای مرزبانی نیز خواهیم بود البته در این چند سال حمایتهایی انجام شده اما اگر بخواهیم اشراف حداکثری داشته باشیم، ‌ باید از سامانه‌هایی استفاده کنیم که موجب کاهش اتکا به نیروی انسانی می‌شود.

بکارگیری کارکنان وظیفه مرزبانی در تخصص و استعدادهای مربوطه

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در نشست با کارکنان وظیفه ستاد مرزبانی ناجا، از تلاش‌های سربازان وظیفه مرزبانی در امر تأمین امنیت مرزهای ایران اسلامی قدردانی کرد.

خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “احمدعلی گودرزی” در نشست با کارکنان وظیفه ستاد مرزبانی ناجا که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، با تبریک هفته ناجا به مرزبانان غیور کشور، گفت: باید شکرگزار درگاه الهی باشیم که امروز در فضای مناسب و در هفته نیروی انتظامی در خدمت کارکنان وظیفه ستاد مرزبانی ناجا هستیم.

لزوم استقرار کامل تجهیزات پهپادی،سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی درمرزها

وی با بیان اینکه کارکنان وظیفه همکاری های لازم را در راستای اهداف مرزبانی دارند، افزود: فرق سربازان ایران اسلامی با سربازان سایر کشورها در این است که خدمت در نظام اسلامی را برای خود توفیق می دانند و خدمتگذار به شرف ملی هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به پیام امید بخش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به مناسبت هفته ناجا، اظهار داشت: پیام اثر بخش مقام عظمای ولایت برای سربازان خود در نیروی انتظامی را افتخار و مایه مباهات می دانیم و این توفیق عظیم را به همه مرزبانان سلحشور و غیور کشور تبریک عرض می نماییم.

سردار گودرزی با بیان و تأکید بر منویات مقام معظم رهبری “مدظله العالی” در خصوص نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی، گفت: نیروهای مسلح کشور عزیز ما همواره با اقتدار همراه با عقلانیت عمل می‌کنند و این اقتدار ایران اسلامی نفوذ ناپذیر است.

وی در ادامه بر بکارگیری کارکنان وظیفه در تخصص ها و استعدادهای مربوطه تأکید و خاطرنشان کرد: سربازان در امنیت پایدار مرزهای ایران اسلامی نقش بسزایی دارند و از مشارکت آنها دوشادوش مرزبانان نیروی انتظامی برای تأمین امنیت سرحدات ایران اسلامی سپاسگزارم.

گفتنی است، در این نشست سردار “احمدعلی گودرزی”؛ فرمانده مرزبانی ناجا ضمن استماع مشکلات کارکنان وظیفه و جلسه پرسش و پاسخ با آنها، از تعدادی از سربازان ساعی ستاد مرزبانی ناجا با اهداء لوح تقدیر، تجلیل و قدردانی کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.