stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 396815
  • 19 مهر 1400 - 10:01
2
جانشین پلیس راهور استان هرمزگان :

پلیس راهور در اولویت هوشمندسازی ناجا قرار دارد

پلیس راهور در اولویت هوشمندسازی ناجا قرار دارد
هرمزگان/قلمنا-جانشین پلیس راهور استان هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ناجا بیان داشت:با توجه به سهم 51 درصدی مجموع خدمات پلیسی توسط راهور ، این یگان در اولویت هوشمندسازی ناجا قرار دارد.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ کیوان دلیلی افزود: پلیس راهور اقداماتی شامل، تجمیع پلیس ۱۱۰ و واگذاری خدمات پلیس به نهادهای برون سازمانی مانند پلیس+۱۰ در سال ۱۴۰۰ بطور کامل هوشمندسازی می شود.

وی اذعان کرد: خدمات اینترنتی از قبیل، نوبت دهی، واگذاری و ترخیص وسایل نقلیه توقیفی و شماره گذاری در آینده ای نزدیک توسط پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان ارائه خواهد شد.

جانشین پلیس راهور استان هرمزگان افزود: با توجه به تنوع فعالیت های ناجا، پلیس راهور سهم ۵۱ درصدی خدمات پلیسی را برعهده دارد و این سهم از خدمات باعث شده که در اولویت هوشمندسازی ناجا قرار دارد.

سرهنگ دلیلی با اشاره به عملکرد مطلوب کارکنان راهور استان ابراز داشت: در یکسال گذشته استان هرمزگان در زمینه تصادفات فوتی ۳۸ درصد، تصادفات جرحی ۲ درصد و  در توقیف خودرو نیز ۱۰۲ درصد کاهش داشته ایم.

وی بیان داشت: در طول سال گذشته بالغ بر۴۰ هزار خدمات به مردم ارائه شده و تعداد صدور گواهینامه در پایه یکم ۳۵۳ فقره، پایه دوم ۳۳۸ فقره و پایه سوم ۶۷۲۲ فقره بوده است.

کارشناس ارشد ترافیکی استان هرمزگان افزود: درهمین مدت، ۵۹ هزار و ۵۰۰ مورد ارائه خدمات شماره گذاری، ۲۷ هزار و ۲۹۹ مورد تعویض خودروهای سبک و ۲۰ درصد افزایش اعمال قانون صورت گرفته است.

سرهنگ دلیلی تشریح کرد: در سال ۱۴۰۰ به شرکت های بیمه در خصوص ارائه کروکی های جعلی و نامعتبر ضررهای هنگفت متحمل می شود و با هماهنگی های پلیس راهنمایی و رانندگی تبلت هایی در اختیار همکاران قرار داده شده که به صورت برخط گزارش ها و کروکی ها به شرکت های بیمه مربوطه ارائه خواهد شد.

جانشین پلیس راهور استان هرمزگان ادامه داد: در این راستا دستگاه های دست افزارهایی را در اختیار همکاران قرار دادیم که در لحظه می تواند عملکرد راننده و وضعیت خودرو را بسنجد و از میزان اعمال قانون، معاینه فنی و دستور قضایی مطلع شود.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: در بخش صدور گواهینامه آموزش های نظری که باید حضوری انجام میشد به اینترنتی تبدیل شده و متقاضی به راحتی در منزل خود می تواند در آزمون ها شرکت کند.

جانشین پلیس راهور استان هرمزگان اضافه کرد: یکسری محدودیت در راه اندازی گواهینامه پایه یک داشتیم که با پیگیری های فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان  در چند روز آینده آموزشگاه گواهینامه پایه یکم افتتاح می شود.

وی گفت: در سال جاری آموزشگاه گواهینامه ویژه را افتتاح کردیم و افراد متقاضی می توانند با طی کردن مراحل ثبت نام کنند.

جانشین پلیس راهور استان هرمزگان اظهارداشت: یکی دیگر از اقدامات پلیس راهور، افزایش هوشمندسازی معابر می باشد که در سال جاری تعداد دوربین های نصب شده از  ۵۶ دستگاه سنوات قبل به ۱۷۶ دستگاه رسیده است.

این مسئول ترافیکی ابراز داشت: همچنین برای محقق شدن شعار امسال نیاز به مشارکت عمومی است یعنی از ظرفیت های بالقوه نهادها و سازمانها و ارگان های دولتی و مردمی برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه ارتباط بین پلیس و مردم هستند که نقش موثری در امر آگاهی و اطلاع رسانی دارند، افزود: نیاز به ارتقاء آموزش فرهنگ ترافیک، خطرات، حوادث احتمالی و قوانین به مردم داریم که با حضور رسانه ها تاثیرگذارتر خواهد بود و جرء رسالت های خبرنگاران است که چشم بینای جامعه هستند.

انتهای پیام/ 

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.