stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 396727
  • 18 مهر 1400 - 16:14
1
مدیرکل پست استان همدان خبر داد:

فعالیت ۱۷۴ فروشگاه اینترنتی در استان همدان

فعالیت ۱۷۴ فروشگاه اینترنتی در استان همدان
همدان- قلمنا- مدیرکل پست استان همدان گفت: فروشگاه‌های اینترنتی استان نسبت به سال گذشته 156 درصد رشد داشتند و درحال حاضر 174 فروشگاه فعال اینترنتی در سطح استان همدان داریم.
قلم | qalamna.ir :
خبرنگار قلم از همدان، محمد امیدی امروز به‌مناسبت روز جهانی پست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پست از قدیمی‌ترین نوع ارتباطات بشر بوده و قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین شبکه ارتباطی در کل دنیا است، عنوان کرد: پست توانسته خود را با مقتضیات زمان جلو ببرد و ساختارش را با نیازهای مردم تغییر دهد.

وی با بیان اینکه نقش پست در جامعه از ابتدا تا الان متناسب با نیازهای مردم درحال تغییر و تحول است، اظهار کرد: خوشبختانه پست کشور ما از ابتدا جزء کشورهایی بود که به اتحادیه‌های جهانی پیوست.

مدیرکل پست استان همدان با بیان اینکه ایران به‌عنوان نوزدهمین کشور به اتحادیه جهانی پست پیوسته است، مطرح کرد: پست نوین در کشور ایران از زمان‌های بسیار دور آغاز به ‎کار کرده و چهارچوب پست نوین در کشورمان به زمان صدارت امیرکبیر برمی‌گردد.

امیدی با تصریح بر اینکه نقش پست در جامعه متناسب با نیاز مردم دائم درحال تغییر و تحول بوده است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نقش پست، نقش در بازار تجارت الکترونیک است، به‌نوعی که پست به‌عنوان یک مکمل در بازار تجارت الکترونیک فعالیت دارد.

وی ادامه داد: اگر حلقه پست در بحث تجارت الکترونیک نباشد، توسعه بازار دیجیتال معنا ندارد و اگر نقصی در ارائه خدمات پست صورت بگیرد، به‌راستی تجارت الکترونیک نیز دچار مشکل خواهد شد.

امیدی در این راستا به نقش پست در تجارت الکترونیک در زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: این‌روزها شبکه توزیع دچار تغییر و تحول اساسی شده است، به‌نوعی که با وجود رسانه‌های اجتماعی به‌جای ارسال پاکت، به سمت بسته و امانت رفته‌ایم.

مدیرکل پست استان همدان با بیان اینکه حجم امانات و بسته‌های پستی کشور با شیوع ویروس کرونا دچار تغییر و تحول شده است، از رشد ۲۵۰ درصدی حجم امانات و بسته‌های پستی استان همدان از زمان شیوع کرونا خبر داد.

وی با تأکید بر اینکه پست نبض حیاتی تجارت الکترونیک است، عنوان کرد: پست منجر به حذف واسطه‌ها و دلالان، ایجاد اشتغال به‌ویژه اشتغال‌های خانگی و خُرد بازار می‌شود.

امیدی در ادامه صحبت‌های خود به راه‌اندازی شبکه روستابازارها و ارائه خدمات پستی در این عرصه نیز اشاره کرد و افزود: در این عرصه تولیدات محلی و صنایع دستی را می‌توانیم شناسایی کرده و در سایت بارگزاری کنیم و با این روند، تمامی کشور می‌توانند این کالاها را خرید و فروش کنند.

وی با بیان اینکه از دیگر نتایجی که پست در پی دارد می‌توان به کمک به محیط‌زیست اشاره کرد، گفت: در سال گذشته ۹۳۸ هزار و ۸۹۷ فقره ترافیک از استان صادر و یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۶۰۸ ترافیک وارد استان شده که نسبت به سال گذشته رشد هشت درصدی داشته است؛ یعنی درمجموع بالغ‌بر دو میلیون و ۳۱۵ هزار و ۵۰۵ فقره که درصورت نبود پست و وقوع دوطرفه بودن سفرها، در این عرصه با چهار میلیون سفر شهری و بین شهری روبه‌رو بودیم که با پست این روند حذف شده است.

درمجموع ۵۳۵ واحد پستی در سطح استان وجود دارد

مدیرکل پست استان همدان تصریح کرد: درمجموع ۵۳۵ واحد پستی در سطح استان وجود دارد که ۳۸ واحد معادل هفت درصد دولتی و ۴۹۷ واحد معادل ۹۳ درصد خصوصی‌ است.

این مقام مسئول با اشاره به آنکه تعداد ۳۲۶ واحد پستی معادل ۶۱ درصد روستایی و ۲۰۹ واحد پستی در سطح استان همدان معادل ۳۹ درصد شهری است، ادامه داد: در استان همدان به‌ازای هر سه هزار و ۲۵۰ نفر و به‌ازای هر ۳۷ کیلومتر، یک واحد پستی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مجموع افرادی که به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم با پست استان کار می‌کنند ۷۲۳ نفر بوده که فقط ۱۸۶ نفر دولتی هستند، خاطرنشان کرد: در سال جاری با ترافیک صادره خارجه روبه‌رو بودیم و این عرصه نسبت به ترافیک وارده‌های ما پیشی گرفت.

امیدی در تشریح این موضوع مطرح کرد: مجموع ترافیک صادره و وارده استان رشد هشت درصدی داشته است که در زمینه مرسولات خارجی، ترافیک خارجی استان ۸۸۳ مورد بود که در این عرصه با رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با اشاره به رشد فروشگاه اینترنتی در سال‌ جاری نسبت به ۶ ماهه سال گذشته، اذعان کرد: فروشگاه‌های اینترنتی استان نسبت به سال گذشته ۱۵۶ درصد رشد داشتند و درحال حاضر ۱۷۴ فروشگاه فعال اینترنتی در سطح استان همدان داریم.

مدیرکل پست استان همدان درخصوص نوع کالاهای ارسالی این فروشگاه‌های اینترنتی نیز مطرح کرد: عمده محصولات صادراتی آن‌ها شامل پوشاک و در مرحله بعدی سی‌دی‌های نرم‌افزاری و سفال است که خوشبختانه محصولات و مرسولات صادره هم از رشد ۳۲۳ درصدی برخوردار بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به تغییری که در مرسولات پستی رخ داده، سال جاری حدود ۶۵۹ هزار فقره بسته وارده و صادره به استان داشتیم که نسبت به سال قبل از رشد ۴۰ درصدی برخوردار بوده است.

امیدی با بیان اینکه همدان هاب غرب و شمال غرب کشور است، تصریح کرد: این روند باعث افزایش سرعت ارسال مرسولات شده و ما می‌توانیم به‌صورت مستقیم مرسولات را به هاب پستی دیگر انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه با این روند در بسته‌بندی مرسولات پستی هم از ۲۰ هزار ترولی که سبدهای فلزی حمل کالا است استفاده می‌کنیم، گفت: هم‌اکنون خطوط پستی افزایش یافته و در این راستا تغییراتی را نیز انجام دادیم.

امیدی با بیان اینکه هاب پستی در راستای افزایش سیر سرعت مرسولات ایجاد شده است، به توسعه زیرساخت‌های دیگر و افزایش شیفت‌ها و خطوط پستی استان نیز اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هدف ما توسعه بازارهای الکترونیکی استان است که ایجاد اشتغال را نیز در پی دارد، مطرح کرد: پست می‌تواند به رونق بازارهای محلی و خُرده‌بازارها کمک کند که در این عرصه شاهد افزایش حجم کالاهای صادراتی تویسرکان از اواخر شهریورماه تا اواخر آذرماه هستیم؛ به‌نوعی که حجم ترافیک تویسرکان در این بازه زمانی به‌دلیل صادرات گردو افزایش پیدا کرده و بیش از سه برابر می‌شود.

مدیرکل پست استان همدان در بخش پایانی این جلسه در رابطه با شکایات از شرکت پست نیز اذعان کرد: درصورت بروز خطا تا ۴۸ ساعت باید غرامت مربوطه را پرداخت کنیم که در این راستا در سال جاری ۳۹ مورد جبران خسارت داشته‌ایم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.