stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 396564
  • 17 مهر 1400 - 16:15
0
مدیرکل استاندارد استان همدان خبر داد:

صدور ۴۱ پروانه نشان استاندارد در سال جاری/ ۳۰ پروانه تعلیق شد

صدور ۴۱ پروانه نشان استاندارد در سال جاری/ ۳۰ پروانه تعلیق شد
همدان- قلمنا- مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری 41 پروانه کاربرد نشان استاندارد در استان صادر کرده ایم، عنوان کرد: 140 پروانه کاربرد نشان استاندارد تمدید و 30 پروانه نیز تعلیق شده است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، محمد مددی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته استاندارد مطرح کرد: تمامی تلاش های ما برای اجرای فرآیند استانداردسازی، پیگیری و رصد این موضوع است و در این مسیر در بحث کالاهای مشمول استاندارد و پیگیری این موارد کوتاه نخواهیم آمد.

وی با بیان اینکه هر ساله در ۱۴ اکتبر سازمان های بین المللی مختلف در این عرصه در سطح دنیا برای کشورهای عضو ایزو و سازمان های مرتبط آن پیام مشترکی به فراخور شرایط با طرح پوستری آن منتشر می کنند، اظهار کرد: امسال، شعار جهانی این هفته «چشم انداز مشترک، برای جهانی بهتر» است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه ورود به عرصه استانداردسازی و توجه به مولفه های ان درجامعه می تواند قدمی در مسیر توسعه پایدار و تحقق آن باشد، گفت: سازمان ملی استاندارد در ۴ محور استانداردسازی، ارزیابی انطباق، اندازه شناسی و تایید صلاحیت مسئولیت هایی دارد.

وی در تشریح این موضوع بیان کرد: ما در حوزه استانداردسازی ماموریت داریم تا واحدهای تولیدی و خدماتی سطح استان که تولید و کالایشان مشمول استاندارد اجباری است را بررسی و واحدهای مرتبط طبق قانون اجازه تولید بدون پروانه کاربرد نشان استاندارد را ندارند.

مددی با اشاره به اینکه در این راستا بیش از ۴ هزار نفرساعت آموزش به مدیران کنترل کیفی داده شده است، گفت: از سویی نظارت بر زمین های بازی، شهربازی ها و غیره نیز به انجام می رسد که در این راستا نزدیک به ۳۴۰ بازرسی فنی و نظارت هایی بر صنایع در خصوص استفاده از انژری برق به انجام رسیده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۱ پروانه کاربرد نشان استاندارد در استان صادر کرده ایم، عنوان کرد: ۱۴۰ پروانه کاربرد نشان استاندارد تمدید و ۳۰ پروانه نیز تعلیق شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ارزیابی تطبیق نیز ۹۵۰ پروانه بازرسی فنی انجام شده و ما در جهت ناامن کردن بازار برای کالای بی کیفیت، کم کیفیت و مشکوک به بی کیفیتی اقداماتی را در پیش گرفته و بازرسی هایی را به صورت متمرکز پیش می بریم.

مددی با بیان اینکه دو هزار و ۶۰۰ بازرسی و ۳۰ نمونه گیری در نیمه نخست سال جاری انجام شده است، اظهار کرد: در راستای اندازه شناسی و تایید صلاحیت نیز اندازه شناسی قانونی که امری مهم و حق الناس است در بحث وظایف سازمانی ما است بدین ترتیب، نظارت بردستگاه های توزین سبک و ثابت و هم چنین نظارت بر پمپ های سوخت را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در این زمینه یک هزار و ۵۰۰ نازل سوخت، ۲۵۰ باسکول ثابت و سه هزار و ۴۰۰ ترازو در سطح استان همدان طی ۶ ماه نخست سال جاری مورد آزمون، برسنجی و کالیبراسیون قرار گرفتند.

مدیرکل استاندارد استان همدان به استانداردسای آسانسورها و تاکید بر این موضوع پرداخت و گفت: امسال حدد دویست آسانسور مورد بازرسی و گواهینامه ایمنی برای آن ها صادر شده است که در این زمینه ۵۰ مورد عملکردی داریم.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه ۱۸ واحد را با اعلام جرم جهت اعمال قانون به مراکز قضایی معرفی کرده ایم که با ابلاغ  اجرای قانون توسعه استاندارد، رسیدگی شده است، عنوان کرد: در قانون توسعه استاندارد کارگروهی شکل گرفته و رسیدگی های قضایی در قالب این کارگروه انجام می شود، عنوان کرد: این کارگروه از اول مردادماه آغاز به کار کرده و پرونده هایی که با مباحث عدم رعایت الزامات استاندارد در استان را دارند، مورد بررسی قرار می دهد که تاکنون طی دو ماهه اخیر ۴ جلسه ماده ۴۲ داشته ایم.

مددی ادامه داد: پیگیری های ما در راستای اقدامات حقوقی به دو روش انجام می شود، در روش اول ۱۸ پرونده اعمال قانون و اعلام جرم داشته ایم که غالباً در حوزه مصالح ساختمانی و در درجه بعدی در حوزه غذایی و مکانیکی بوده اند و با روش دوم نیز ۸ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که این موارد هم بیشتر در حوزه مصالح ساختمانی بودند.

وی با بیان اینکه از طرفی در خصوص عدم تمکین به الزامات استاندارد در بخث اوزان سبک نیز اقداماتی حقوقی به انجام می رسد، گفت: درصدی از آمارها در خصوص عدم همکاری است به نوعی که در توزین و کالیبراسیون دستگاه هایشان با ما همکاری نمی کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان در بخش پایانی این جلسه در خصوص رسانه ای شدن واحدهای بتن آماده دارای پروانه و عدم تاییدیه داشتن برخی نیز گفت: این اقدام بازخورد خوبی داشته است، فعالین این عرصه و مسئولین مربوطه پای کار آمده اند که در حال حاضر تعداد ۷ واحد تعلیق شده در این عرصه داریم که به آن ها فرصت داده شد تا پروانه کاربرد استانداردشان را دریافت کنند و اگر نتوانند در این مسیر پیش روند و عدم انطباق ها را رفع کنند، اسامی آن ها رسانه ای می شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.