stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 394656
  • 04 مهر 1400 - 12:16
1

یادواره ۱۵۱ شهید فصل بهار، تابستان و اصناف بافق برگزار شد

یادواره ۱۵۱ شهید فصل بهار، تابستان و اصناف بافق برگزار شد
قلم | qalamna.ir :

در این مراسم یکی از روحانیان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: برگزاری یادمان این عزیزان باب شهادت را همواره باز می گذارد و تبیین خاطره دلاور مردان میدان جنگ و از خودگذشتگی آن ها، نسل جوان را بیدار و شهادت طلبی را ترویج می‌کند.

حجت الاسلام سید محمود هاشمی افزود: شهرستان بافق در تمامی عملیات‌های آن دوران افتخارآفرین، رزمنده و شهید داشت، باید با هماهنگی بنیاد شهید برنامه ریزی شود تا سالانه چند یادواره و یادمان در شهر و روستا برگزار شود تا خاطره عزیزان رزمنده ، رشادت و پایمردی شهدا، همواره زنده بماند.

وی خاطرنشان کرد: یادواره‌های شهدای والامقام باید به عنوان یک فرصت و بستر مناسب، الگویی برای مسئولان و همچنین آشنایی نسل دیروز و امروز با ایثارگری‌های شهدای والامقام ، صبر و بردباری خانواده‌های معزز شهد باشد.

به گفته وی شهادت و صبوری، برگرفته از فرهنگ عاشورایی است و هرکس خود را با این فرهنگ و معنویت وفق دهد بدون شک سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی خویش را فراهم می‌کند.

هاشمی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را یک ضرورت و نیاز مهم دانست و تصریح کرد: بدون هیچ عذر و بهانه‌ای در راستای ترویج این فرهنگ ارزشمند باید گام برداریم و آرمان‌ها و ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی را در جامعه اسلامی احیا کنیم چرا که تربیت نسل جوان کشورمان نیاز به این مقوله مهم دارد.

این روحانی  با بیان اینکه داشته‌هایمان را مدیون خون پاک شهیدان هستیم خاطرنشان کرد: باید با حفظ منافع انقلاب اسلامی و ادامه راه شهدای والامقام ، اجازه ندهیم فداکاری‌ها و خون پاک شهیدان پایمال شود و این مساله نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت، در برابر هجمه‌های سنگین دشمنان است.

این مراسم با حضور فرماندار، امام جمعه سابق، تعدادی از  مسئولان اداره ها، خانواده معظم شاهد و ایثارگر، رزمندگان، روحانیان و اقشار مختلف مردم در صحن آستان امامزاده عبدالله بن موسی کاظم(ع) بافق برگزارشد.

شهرستان بافق ۲۵۶ شهید، ۸۰ آزاده و ۴۰۰ جانباز تقدیم انقلاب کرد و مرکز این شهرستان ۵۲ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار داد. 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.