stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 394588
  • 04 مهر 1400 - 0:17
4

دفاع مقدس درس‌های بزرگی را به جهان استکبار آموخت

دفاع مقدس درس‌های بزرگی را به جهان استکبار آموخت
قلم | qalamna.ir :

سردار سید صادق حسینی عصر شنبه در آیین آبروی محله فاطمیه شهر بیجار گفت: استقلال و آزادی کشور نتیجه ایثار ملت در دفاع مقدس بود، مردم ایران اسلامی برای حفظ ایمان، اسلام و خاک پاک زادگاه خود، از هرچه که داشتند پای کار آمدند و ایثار را به تمام معنای کلمه معنا کردند.

وی افزود: دشمن در ابتدای انقلاب اسلامی ایران تصور می‌کرد، تازه انقلاب شده است و تمرکز خاصی برای مدیریت داخلی و خارجی وجود ندارد، پس بهترین فرصت و زمان برای تجاوز و سرنگونی قیام و دولت مردمی ایران اسلامی است.

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان اضافه کرد: در تصورات پلید دشمنان این چنین بود که جمهوری اسلامی ایران ارتش و نیروی نظامی ندارد، تجهیزات فنی و مهندسی کارایی ندارد و عملا هیچ مانعی برای تجاوز وجود ندارد امّا نمی دانستند که غیرت و شرف و آزداگی ما از مکتب عاشورای حسینی است.

وی یاد آور شد: چندین هزار نیرو دشمن از هوا و زمین و دریا حمله کردند و برآورد می کردند که اطلاعات دقیقی از امکانات و تجهیزات ما در دست دارند، پس مشکلی وجود ندارد و جنگ و دفاع ایرانی ها نهایت هفت روز دوام خواهد داشت و در تهران سخنرانی خواهند کرد.

سردار حسینی با اشاره به اینکه دشمنان کور دل قدرت اللهی و غیرت جوانان ایران اسلامی را برآورد نکردند یادآور شد: به برکت خون پاک شهدای انقلاب اسلامی و ایثار و فداکاری خانواده های شهدا و جانبازان بحران ها را پشت سر گذاشته ایم و با امید به آینده روشن و بهتر گام برخواهیم داشت و سند آن سرعت پیشرفت های علمی و صنعتی کشور است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با تجربه ای که در هشت سال دفاع مقدس کسب کرده است، به سطحی از استقلال و آزادی دست یافته است که خودکفایی و اقتدار نتیجه ایثار  جوانان دیروز و امروز است.

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس امسال با اربعین حسینی مصادف شده است، رزمندگان انقلاب اسلامی و مدافعان حرم و ولایت، پرورش یافته مکتب عاشورا و اربعین حسینی است.

او با تاکید بر اینکه مدیون خون شهدا و ایثار خانواده های شهدا هستیم گفت: وظیفه امروز ما این است که راهی را که حضرت امام خمینی (ره) و شهدا برای ما ترسیم و پرورش داده اند را به همان کیفیت و پاسداری از ارزش ها، به نسل های بعدی انتقال دهیم.

سردار حسینی اظهار داشت: برگزاری آبروی محله و یادوراه شهدا در کوچه ها و خیابان های شهر، یکی از راه های انتقال فرهنگ غنی اسلام، ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه دشمن انقلاب اسلامی سودای تجزیه طلبی در سر داشتند، اظهار داشت: در کشورمان ایران ۱۷ هزار شهید ترور داریم که توسط منافقین به شهادت رسیدند.

حسینی افزود: حضور آگاهانه مردم و تدبیر امام باعث شد که ایران پیروز و دشمن با وجود تمام امکانات نظامی و سیاسی شکست خورد.

وی بیان کرد: جنگ دفاع مقدس در اول مهرماه سال ۵۹ با شجاعت و اقتدار ۱۴۰ هواپیما و خلبان که نقاط مختلف عراق را بمباران کردند، آغاز شد.

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان افزود: اکنون کشور ما استقلال لازم را دارد که این خودکفایی و اقتدار نتیجه ایثار و جانفشانی جوانان برومندی است که هرکدام یک ملت برای این کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا باعث شده تا رژه نیروهای مسلح دوسال پیاپی برگزار نشود بیان کرد: حضرت امام جنگ را به دانشگاه اعتقادی ایمانی تبدیل کرد و به ما نشان داد با ایمان و اعتقاد می‌شود بر تمام دشمنان پیروز شد.

سردار حسینی با اشاره به اینکه جنگ دفاع مقدس طولانی‌ترین جنگ قرن گذشته بود افزود: در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشورمان دست دشمن نیفتاد.

وی در پایان اظهار داشت: امروز شهدای انقلاب امامزادگان عشق هستند که این به معنی قدرت نرم کشور و اقتدار نظام است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.