stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 394586
  • 04 مهر 1400 - 0:16
1

دفاع مقدس تاثیر ژرفی بر هویت ملی و اسلامی داشته است

دفاع مقدس تاثیر ژرفی بر هویت ملی و اسلامی داشته است
قلم | qalamna.ir :

غلام الواری روز شنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه یاوران انقلاب اسلامی در محوطه فضای باز این سازمان اظهارداشت: ملت ایران و اقشار و گروه‌های مختلف در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ثابت کردند که از ذره ذره این خام و سرزمین مادری خود دفاع کرده  و نخواهند گذاشت استقلال جغرافیایی و سیاسی کشور که با هیچ چیز قابل معامله نیست، اندکی به دست دشمنان تغییر کند.

دفاع مقدس تاثیر ژرفی بر هویت ملی و اسلامی داشته است

وی با بیان این که افتخارات شهادت‌طلبی، رشادت، ایثار،  گذشت، مردانگی و شجاعت در دوران جنگ تحمیلی به دست آمد، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس تاثیر ژرفی بر هویت ملی و اسلامی ما داشت و جنگ تحمیلی در واقع یک حرکت هماهنگ و منسجم گروه‌های مختلف مردم به منظور عقب راندن دشمن از این سرزمین و برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی اضافه کرد: حفظ این نظام، خودباوری با منشا داخلی و اعتماد به نفس از پیام‌های مهم مردم ایران به جهانیان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بود و این خودباوری و اعتماد به نفس در دوران سازندگی و پس از جنگ تحمیلی تاکنون در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اثر گذاشته، بطوری که کشورهای مختلف دنیا اعم از دوست و دشمن این اعتماد به نفس مردم ما را می‌ستایند.

دفاع مقدس تاثیر ژرفی بر هویت ملی و اسلامی داشته است

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان گفت: اعتماد به نفس و خودباوری با هدف حفظ نظام جمهوری اسلامی باعث شد تا در دفاع مقدس جوانان ایران اسلامی، با استفاده از توان و نیروی داخلی و همچنین خلاقیت و نوآوری درونی در بخش‌های مختلف و با دستان خالی، به موفقیت‌های ارزشمندی دست یابند.

الواری تصریح کرد: برای فراموش نشدن فرهنگ ایثار و شهادت در نسل امروز و نسل‌های آتی باید نه تنها هفته دفاع مقدس، بلکه همه مناسبت‌ها به خوبی گرامی داشته شود و تکیه به یک هفته و یک روز نداشته باشیم و همیشه و در همه محافل و مجالس آن دوران را یادآوری نمائیم.

دفاع مقدس تاثیر ژرفی بر هویت ملی و اسلامی داشته است

وی اضافه کرد: نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همه دوران و همه ایام در واقع به معنای تکریم ایثارگران و خانواده‌هایشان و همچنین خانواده معظم شهداست و از سوی دیگر فرهنگ شهادت، ایثار، گذشت، مردانگی، رشادت، ایستادگی و مقاومت را در نسل جوان امروز و آینده‌سازان این مرز و بوم تقویت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: حفظ روحیه ایثار و شهادت کار بسیار سختی است و با توجه به برنامه‌ریزی دشمن که فرهنگ ایرانی و اسلامی را هدف قرار گرفته، غفلت از آن خسارات جبران ناپذیری را در به همراه خواهد داشت.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.