stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 394545
  • 03 مهر 1400 - 18:16
0

امام‌جمعه بجنورد: ناگفته های دفاع مقدس با زبان هنر بازگو شود

امام‌جمعه بجنورد: ناگفته های دفاع مقدس با زبان هنر بازگو شود
قلم | qalamna.ir :

 روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری عصر شنبه در دیدار هنرمندان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این جلسه را به‌واسطه روح حاکم بر آن برخلاف دیگر جلسات بسیار لذت‌بخش دانست و اظهار داشت: محافلی از این دست حال و هوای افراد را تغییر می‌دهد.

وی ضمن ابراز خرسندی از قرائت سروده‌های شاعران با بیان این‌که اگر بستری برای رشد استعدادها فراهم نشود، از بین می‌روند، گفت: مجموعه حوزه هنری باید به‌گونه‌ای عمل کند که استعدادها شناسایی و در مسیر درست قرار بگیرند و در این راستا برپایی محافل ادبی و شب‌های شعر و نقد و بررسی آثار زمینه‌ساز پخته شدن اشعار خواهد شد.

امام‌جمعه بجنورد ضمن تاکید بر برپایی محافل ادبی، اظهار داشت: این اتفاق بستری خواهد شد تا نسل جدیدی از شاعران دردمند به منصه ظهور برسند.

وی به دردهای موجود در جامعه اشاره کرد و خواستار تبیین آن به گونه‌های مختلف به‌ویژه از طریق زبان هنر شد و تصریح کرد: بیان دردهای جامعه به شیوه هنرمندانه بسیار اثرگذارتر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی هم‌چنین به هنرنمایی دعبل خزایی و اثرگذاری سروده‌های او اشاره کرد و بیان داشت: احیا و ماندگاری بسیاری از مباحث از بستر زبان هنر امکان‌پذیر خواهد بود.

حجت‌الاسلام نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار داشتن در هفته دفاع مقدس، قصه جنگ تحمیلی را پر از حقایقی ناگفته دانست و با بیان اینکه ما در جنگ با مقاومت به همه اهدافمان رسیدیم، افزود: تمام جبهه استکبار پای کار آمد تا انقلاب اسلامی را سرنگون کند؛ اما نتوانست و در مقابل ما موفق شدیم، به‌گونه‌ای که فرهنگ معنویت، جهادی و انقلابی بودن جریان پیدا کرد و ما هنوز از ذخیره معنوی شهادت، جنگ و جهاد استفاده می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جامعه هنرمند دردهایی دارند و باید به آن‌ها توجه و رسیدگی شود، افزود: البته نقش هنرمندان و پای کار بودن آن‌ها برای برون‌رفت از مسائل و مشکلات و ایجاد تحول، حرکت و پویایی در عرصه هنر امری ضروری است.

حجت‌الاسلام نوری ضمن پاسخ به دغدغه برخی هنرمندان در خصوص شکل‌گیری جلساتی مشترک، بر انتخاب رابط مجموعه حوزه هنری خراسان شمالی با دفتر امام‌جمعه و برپایی جلسات در فضایی خارج از این مجموعه و در غیر ساعت اداری برای طرح مسائل و مشکلات موجود جامعه هنری تأکید کرد.

علیرضا فیروزه از پیشکسوتان عرصه تئاتر خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بیان دغدغه‌های هنرمندان پرداخت و از این‌که مسئولان در شهرهای کوچک به هنر بهایی نمی‌دهند، سخن گفت و خواستار تشکیل ستادی برای اهالی هنر ذیل ستاد نماز جمعه و برگزاری جلسات ماهانه با هنرمندان و نشستن پای درد دل آن‌ها شد.

او که دل پردردی از کم‌توجهی مسئولان در حوزه فرهنگ و هنر را داشت، خطاب به امام‌جمعه بجنورد با طرح این پرسش که چه می‌شود، سراغی از هنرمندان بگیرید، اظهار داشت: دشمن برای تهاجم فرهنگی هزینه می‌کند؛ اما مسئولان هیچ‌وقت حاضر نشدند برای هنرمندان هزینه کنند و از زمان شیوع کرونا تاکنون مسئولان سراغی از هنرمندان نگرفتند و حمایتی از آن‌ها نشد.

 این دیدار که با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر، موسیقی، فیلم‌نامه‌نویسی، نویسندگان ادبیات پایداری، شعر و هنرهای تجسمی برگزار شد، مرتضی داوری، اباصلت رضوانی، میثم آذری، فائزه رمضانی و علی داوری سروده‌هایشان را قرائت کردند.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.