stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 394534
  • 03 مهر 1400 - 17:25
5
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبرداد:

اعلام حمایت صندوق ضمانت صادرات ایران از صادرکنندگان استان هرمزگان

اعلام حمایت صندوق ضمانت صادرات ایران از صادرکنندگان استان هرمزگان
هرمزگان/قلمنا-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: صندوق ضمانت صادرات ایران جهت حمایت از توسعه صادرات استان هرمزگان، اعلام آمادگی کرد.
قلم | qalamna.ir :

خلیل قاسمی افزود: این صندوق آماده هر گونه همکاری با صادرکنندگان استان هرمزگان را دارد.

وی بیان داشت: صندوق ضمانت صادرات در دو قالب پوشش ریسک مطالبات خارجی صادرکنندگان و همچنین تسهیل تامین مالی و سرمایه در گردش صادرکنندگان آماده همکاری با صادرکنندگان استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان داشت: این صندوق پس از اعتبار سنجی از خریداران خارجی و تخصیص سقف اعتباری و انعکاس آن بصورت کتبی به صادرکننده، بیمه نامه های صادراتی در قالب های گوناگون در قبال هزینه بسیار ناچیز حق بیمه صادر و ریسک های تجاری و سیاسی خریداران خارجی تحت پوشش قرار گرفته و از این طریق بستر امنی برای صادرات فراهم می نماید.

قاسمی افزود: اعمال مدیریت بهتر ریسک، استرداد بخشی از هزینه های مربوطه بعنوان جایزه خوش حسابی امکان فروش اعتباری به خریداران خارجی و دریافت نقدی وجه، گسترش خریداران خارجی و امکان ورود به بازارهای جدید صادراتی از دیگر مزایای استفاده از این خدمات است.

وی در ادامه به ضمانت نامه های اعتباری صندوق بعنوان مطمئن ترین وثیقه نزد سیستم بانکی و سایر اعتبار دهندگان پرداخت و اظهار داشت: این ضمانت نامه ها پس از اعتبار سنجی صادر کننده ، صادر شده و امکان اخذ اعتبارات ریالی و ارزی را برای صادرکننده فراهم می آورد.

قاسمی افزود:  تسهیل تامین مالی، استرداد بخشی از هزینه های کارمزد بعنوان جایزه خوش حسابی، افزایش سطح اعتبارات دریافتی، کاهش هزینه های تامین مالی صادر کنندگان از طریق کاهش وثیقه های نوع اول نسبت به سیستم بانکی، امکان فروش اعتباری تضمینی محصولات صادراتی به صادرکنندگان دیگر و کاهش ۲ درصدی نرخ سود بانکی و سایر هزینه های حقوقی از دیگر مزایای استفاده از این خدمات است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان در پایان اظهار داشت: صادرکنندگان استان هرمزگان در صورت تمایل می توانند تقاضای کتبی خود را به دورنگار ۰۲۱۸۸۷۳۸۵۳۱ ارسال نمایند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.