stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 394419
  • 03 مهر 1400 - 0:17
1

رویکرد دولت سیزدهم امیدها را به جامعه برمی‌گرداند

رویکرد دولت سیزدهم امیدها را به جامعه برمی‌گرداند
قلم | qalamna.ir :

  عصر جمعه «ابوالقاسم رئوفیان» در سخنرانی آغازین انتخابات شورای مرکزی و بازرسان در پنجمین مجمع عمومی حزب ایران زمین اظهار کرد: رنگ لگوی حزب، رنگ پرجم جمهوری اسلامی ایران وشعارآن تعادل، پاکیزگی، وقدرت است که هرکدام دارای هویت بصری، پیام خاص والهام‌بخش است.

وی افزود: ما که خود را شیعه علی (ع) و پیرو سید الشهدا می دانیم باید درعمل ببینیم چه میزان صفت بندگی خدا را از مولایمان حسین به ارث برده وتا چه میزان درمکتبش تلمذ وکسب معرفت کرده‌ایم. بی تردید شهدای ۸سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس  به ما آموخته که می‌توان حسینی شد وحسینی رفت.

این فعال اصولگرا یادآور شد: دولت سیزدهم، مجلس یازدهم و هفتمین رئیس قو ه قضائیه پس از ابلاغ  بیانیه گام دوم انقلاب کار خودرا آغازکرده‌اند. بیانیه‌ای که با مأموریت «خودسا زی، جامعه پردازی و تمدن سازی»، حکمرانان را موظف ساخته تا از مسیر مدیریت و برنامه‌ریزی بر سر فصل‌های اساسی ۷ گانه مندرج در آن که علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد ومعیشت، عدالت و مساوات، مبارزه با فساد و تبعیض، به دست آوردن استقلال و آزادی‌همه جانبه، عزت واقتدار ملی، دیپلماسی فعال وبرقراری روابط خارجی مبتنی برسه اصل عزت، حکمت ومصلحت، مرزبندی با دشمنان و سبک زندگی درست تنظیم و ابلاغ شده است

رئوفیان اضافه کرد: حزب اسلامی ایران زمین با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی هنوزجامعه را با این پرسش اساسی مواجه است که ملاک  انتصاب مدیران دولتی، حمایت از داوطلبان نمایندگی مجلس یا شوراها و انتصاب قاضی القضات،   ملاک اصلی تعهد است یا تخصص؟ مفهوم غائی از تعهد همان واژه تقوا در اشخاص است که امروزه با توجه به حس دنیاطلبی و عطش سیری ناپذیر افراد در شتاب گیری کسب قدرت و ثروت بسیار محتاط و به شکل غیر مستقیم باید از آن یاد نماییم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی در نزد محافل سیاسی رحجان و برتری محسوسی جهت ویژگی تعهد، با برداشت نادرست ازآن درانتخاب و نصب مسئولا ن قائل شده‌ایم و به تبع آن شاهد نبود تخصص کافی اشخاص درراس دستگاه‌ها، نهادها وسازمان‌های تخصصی هستیم. متاسفانه این روند طی سنوات اخیردرکشور نهادینه شده به گونه‌ای که از لحاظ بافت وساختار هدایت سازمانی بعنوان یک هنجار شکل گرفته است که جهت مدیریت جهادی یک وزیر یا مسوول، جنبه دانش تخصصی ملاک قرار نمی‌گیرد بلکه تعهد او با همان معیار غلط مبنای به کارگیری افراد قرار می‌گیرد.

دبیرکل حزب ایران زمین ادامه داد: با این دیدگاه که ضعف یا فقدان دانش تخصصی او با نصب مشاوران و معاونان آگاه و صاحب دانش جبران می‌شود. این دیدگاه دو تردید جدی به وچود می‌آورد. نخست اینکه محور شناخت وسنجش تعهد فرد مسئول بر چه پایه صورت پذیرفته و دوم آنکه برد عملیاتی و کیفیت دانش مشاوران آگاه تا کجاست و چه نظارتی بر درستی مشورت این اشخاص وجود دارد؟

این فعال اصولگرا را نجات کشور را “حاکمیت شایسته سالار نه اندک سالار” را تنها را نجات کشور دانست و گفت: رهبرفرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای می‌فرمایند: “الگوی غرب برای توسعه، یک الگوی ناموفق است زیرا با وجود دستیابی به قدرت و ثروت، ارزش‌های انسانی و معنویت ازبین رفته”. این سخن مقام معظم رهبری گواه براین است که درحکمرانی شایسته علاوه برتلاش حکمرانان درنیل افراد و جامعه به رفاه وآسایش وتکامل دنیوی وتامین نیازهای مادی، حکمرانان بای دسعادت  رستگاری اخروی انسان رادربرنامه های حکمرانی خود داشته باشند.

آغاز به کار دولت سیزدهم

دبیرکل حزب ایران زمین گفت: در روزهای آغاز بکار دولت سیزدهم شاهد حضور رییس جمهوری، معاون اول او و برخی از وزرا در میان مردم بویژه مردم استان‌های محروم وسرکشی از مراکز تولیدی و توزیع مایحتاج مردم هستیم. با این رویکرد می‌توان امیدوار بود به تدریج امیدهای ازدست رفته به جامعه بازگردد.

رئوفیان با بیان اینکه بیش ازه ربخشی، اقتصاد دولت سیزدهم کانون توجه داخل وخارج کشوراست، اظهار کرد: مردم مامنتظرتحقق وعده هایی هستند که رییس جمهوری محترم درزمان تبلیغات انتخاباتی داد وبعد از آن همواره برآنها تاکید کرد. درتیم اقتصادی دولت برنامه های بسیارخوبی دیده شده اما اینکه باوجود  رشد اقتصادی سالانه زیر ۶ درصد، چگونه سالانه می‌توان  به ۱ میلیون شغل پایدار دست یافت مطرح نشده است. یا اینکه بودجه۵۰۰هزارمیلیاردتومانی برای ساخت  ۱ میلیون از چه محلی تامین می‌شود، نیاز به شفافیت و ارائه به مردم دارد.

عضویت ایران به سازمان همکاری‌ شانگهای

 دبیرکل حزب ایران زمین پذیرفته شدن ایران به عنوان عضو اصلی در سازمان همکاری شانگهای را فرصتی خوب برای ایران قلمداد کرد و گفت:  برای بهرمندی از ظرفیت های این سازمان چاره‌ای جزرفع تحریم ها ازطریق دیپلماتیک و پیوستن به  FATF نداریم وباید درراستای حل مشکلاتمان با غرب بانگاه راهبردی مبتنی برسه اصل عزت، حکمت ومصلحت پیش برویم ومذاکرات برجامی را پی بگیریم که خوشبختانه رییس جمهوری در اولین سخنرانی خود در سازمان ملل ضمن استقبال ازمذاکرات هسته ای و به رسمیت شناختن آن تاکید کرد که همه طرف‌ها باید به توافق هسته‌ای وتعهدات خود درعمل پایبند باشند.

روز جمعه پنجمین کنگره حزب ایران زمین برگزار شد و  ۱۵ عضو شورای مرکزی و ۲ عضو بازرس این حزب انتخاب شدند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.