stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 394416
  • 03 مهر 1400 - 0:16
2

مسابقات تیراندازی با کمان سنتی در سبزوار برگزار شد

مسابقات تیراندازی با کمان سنتی در سبزوار برگزار شد
قلم | qalamna.ir :

مرضیه آتش افروز در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه سبزوار قطب رشته ورزشی “کمان سنتی” خراسان رضوی است افزود: مسابقات تیراندازی با کمان سنتی با حضور پرشور علاقه‌مندان در ۲ رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مسابقات در بخش بانوان و رده سنی جوانان آذین اسحاقیان و ریحانه هاشمی و در رده نوجوانان آیدا دولت آبادی و  یگانه برزویی به ترتیب مقام‌های اول و دوم را کسب کردند.

رییس هیات تیراندازی با کمان سبزوار گفت: همچنین در بخش مردان در رده سنی نوجوانان محمدپارسا احمدی و حمیدرضا شریفی و در رده سنی جوانان طاها جراحی و  مهیار امیدی به ترتیب مقام های اول و دوم را به دست آوردند.

وی افزود: شهرستان سبزوار مدال آوران بسیار در رشته کمان سنتی دارد و هم اکنون حدود ۳۰ کماندار حرفه ای در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در ۲ گروه مردان و زنان در این شهرستان فعالیت دارند.

آتش افروز ادامه داد: با اینکه سبزوار به عنوان قطب رشته ورزشی “کمان سنتی” در خراسان رضوی شناخته می‌شود اما ورزشکاران کماندار این شهرستان با مشکل نبود یا کمبود تجهیزات خاص این رشته ورزشی روبرو هستند.

وی گفت: در رشته ورزشی تیراندازی با کمان، ساده ترین نوع کمان، کمان سنتی است و کمان‌های ریکرو، کراسبو و کامپوند از دیگر انواع کمان‌های این رشته هستند و مسابقات کمان بطور گسترده در جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود که شرکت کنندگان با کمان‌ها و لباس‌های محلی خود در آن شرکت می‌کنند.

بیش از ۶ هزار ورزشکار در ۳۸ هیات ورزشی شهرستان سبزوار سازماندهی شده‌اند که در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی فعالیت دارند.

سبزوار در۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.