stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 394351
  • 01 مهر 1400 - 10:35
0
کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان خبر داد:

وضعیت هوای شاهین شهر قابل قبول/ هوای اصفهان و سگزی ناسالم است

وضعیت هوای شاهین شهر قابل قبول/ هوای اصفهان و سگزی ناسالم است
اصفهان- کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: شاخص کیفی هوای این کلانشهر صبح امروز با میانگین ۱۱۸ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.
قلم | qalamna.ir :

محمود مزارع اظهار داشت: کیفیت هوا براساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش فعال در میدان احمدآباد با شاخص ۱۱۸، خیابان استانداری با شاخص ۱۱۷، انقلاب با شاخص ۱۰۵، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۲۷ و کاوه با شاخص ۱۰۷ ناسالم برای گروه‌های حساس و در خیابان رودکی با شاخص ۵۰۰ وضعیت خطرناک را نشان می‌دهد.

وی افزود: شاخص کیفی هوا در ایستگاه خیابان باهنر با شاخص ۸۹، خیابان پروین با شاخص ۷۰، رهنان با شاخص ۶۹، فرشادی با شاخص ۶۵، فیض با شاخص ۸۲، میرزا طاهر با شاخص ۵۶ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۷۲ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

کارشناس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: امروز هوای شهر سجزی با شاخص ۱۴۲ ناسالم برای گروه‌های حساس و شاهین شهر با شاخص ۶۹ و مبارکه با شاخص ۷۹ در وضعیت قابل قبول ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان همچنان قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان به سبب استقرار جوی آرام و پایدار در سطح استان، غلظت آلاینده‌های جوی به ویژه در مناطق مرکزی و صنعتی از جمله کلانشهر اصفهان افزایش یافته است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.