stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 394229
  • 01 مهر 1400 - 23:54
2

رشیدی: بخاطر خانواده دوچرخه سواری از حقم گذشتم/ ایمیل های سیاه زیادی به UCI ارسال کردند

رشیدی: بخاطر خانواده دوچرخه سواری از حقم گذشتم/ ایمیل های سیاه زیادی به UCI ارسال کردند

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری پس از استعفا گفت: بخاطر خانواده دوچرخه‌سواری از حق قانونی خودم گذشتم چون اگر آسیبی به دوچرخه سواری ایران وارد می شد خودم را نمی‌بخشیدم.

قلم | qalamna.ir :

محمود رشیدی در گفتگو با ایسنا درباره علت کناره‌گیری خود از سمت ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری بیان کرد: ابتدا باید از زحمات آقای سجادی وزیر ورزش و خدمات ارزنده آقای سلطانی‌فر و علی‌نژاد تشکر و قدردانی کنم. در این چند ماه که من حضور داشتم، اتفاقات خوب و مسرت‌بخشی برای دوچرخه‌سواری رخ داد. در چهار سال دوم دوچرخه‌سواری ایران تعطیل بود و در حالی که  کرونا می‌توانست دخالتی در روند کار فدراسیون نداشته باشد، آن را بهانه کردند و کار به مدت یک سال به بهانه کرونا تعطیل شد. در سه سال دیگر هم کار خاصی انجام نشد اما در این چند ماه شاهد این هستید که مسابقات برگزار شد و انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور فعال شدند. در کاروان اعزامی به پارالمپیک هم نبودیم اما دیدید که در نهایت دوچرخه سواری هم جزو کاروان قرار گرفت. کمیته فنی قوی تشکیل شد و اتفاقات واقعا خوبی رخ داد و خوشحالی  و انگیزه در بین دوچرخه سواران ایجاد شد.

او با  اشاره به تایید نشدن انتخابات ایران تصریح کرد: اتحادیه جهانی دوچرخه سواری(UCI) ابهاماتی داشت و اعلام کرد دولت در انتخابات دخالت کرده است و چون این اتفاق افتاده است، انتخابات ایران رابه رسمیت نمی شناسیم. این در حالی است که انتخابات طبق همان اساسنامه و آیین نامه‌هایی که دوره‌های قبل با آن انتخابات انجام شد، برگزار شد و هیچ خدشه‌ای به انتخابات وارد نشد. اگر چنین چیزی بود، دوره‌های قبل هم ایراد می گرفتند، بنابراین هیچ تخلفی انجام ندادیم. افرادی که خودشان را از خانواده دوچرخه‌سواری می‌دانند، مشکلات زیادی را ایجاد کردند و ایمیل های سیاه متعددی از سوی آنها به کنفدراسیون آسیا و اتحادیه جهانی دوچرخه سواری  ارسال شد و فدراسیون را با چالش مواجه کردند.

او افزود: این افراد می‌خواستند که ما از روند  اصلی خود و اهدافمان دور شویم اما  پاسخ نهادهای بین المللی را می‌دادیم و کارهای خودمان را هم انجام می دادیم. من با لاپارتین رییس اتحادیه جهانی تماس تلفنی داشتم و با مسئول بین الملل و نایب رییس اتحادیه جهانی نیز ویدئو کنفرانس داشتم و آنها از وجود ما خوشحال بودند اما می‌گفتند ایمیل‌هایی به دستشان می‌رسد که می‌خواهند انتخابات را مخدوش ‌کنند. ما سوال کردیم که انتخابات در دوره‌های قبل هم  به همین شکل برگزار می‌شد و چرا مشکلی نداشته اند که پاسخ دادند آن موقع شکایتی وجود نداشت اما الان چون شکایت شده است اتحادیه جهانی دوچرخه سواری هم باید ورود کند. از ما مدارک و مستندات خواستند و قرار بود در کنگره ۴ مهر اتحادیه جهانی نیز موضوع چند فدراسیون از جمله ایران مورد بررسی قرار بگیرد.

رشیدی همچنین گفت: دیروز متوجه شدم نشستی در بلژیک انجام می شود که انتخابات ایران هم یکی از موضوعاتی است که قرار است در این نشست در مورد آن صحبت شود از این رو با مسئول بین الملل اتحادیه جهانی تماس گرفتم و اطلاع دادم که به خاطر احترام به خانواده دوچرخه‌سواری و اتحادیه جهانی و اینکه نمی‌خواهم مشکلی برای خانواده دوچرخه‌سواری ایران به وجود بیاید، آمادگی این را دارم که اگر من را به رسمیت نمی شناسید از سمت خودم کناره گیری کنم . سپس به ما اعتماد کردند و  بحث ایران  را از موضوع از دستور جلسه خود خارج کردند و تنها مکزیک  مورد بررسی قرار گرفت که تعلیق شد.  

او افزود: من مطالب را عینا به آقای سجادی گزارش دادم و در این یک هفته همه اتفاقات را به آقای علی نژاد مرتب گزارش می دادم. برای اینکه احتمال آسیب می‌دادم استعفای خود را به وزیر تقدیم کردم و به اتحادیه جهانی دوچرخه سواری هم ایمیل زدم و استعفای خود را اعلام کردم. با وجود این که این حق قانونی من بود و به غیر از مجمع کسی نمی‌توانست رییس فدراسیون  را برکنار کند، بخاطر حرمت به خانواده دوچرخه‌سواری از آقای وزیر و علی‌نژاد خواهش کردم که این استعفای من را بپذیرند و یک نفر را به عنوان سرپرست تعیین کنند و انتخابات با نظارت اتحادیه جهانی دوچرخه سواری مجدد برگزار شود. من از حق قانونی خودم بخاطر خانواده دوچرخه سواری گذشتم.

رشیدی در پاسخ به این پرسش که وقتی انتخابات محدد برگزار شود، تصمیم به شرکت در آن و بازگشت به فدراسیون دارد یا خیر، تصریح کرد:
 هنوز هیچ تصمیمی نگرفته ام و زود است راجع به آن صحبت کنم. ابتدا باید سرپرست مشخص و سپس پروسه انجام انتخابات آغاز شود و پس از آن تصمیم می‌گیرم. اگر  خواستم که دوباره شرکت کنم، کاندید می‌شوم در غیر این صورت برای هر کسی که این مسئولیت را قبول می‌کند آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که در این مسئولیت خطیر موفق باشد و بتواند ورزشکاران مظلوم دوچرخه‌سواری را از این شرایطی بد که در آن قرار دارند، نجات دهد. من و همکارانم در این مدت تمام توان خود را به کار گرفتیم و موفق هم بودیم و این را از هیات ها می‌توان پیگیر بود ضمن اینکه مورد تشویق وزیر و آقای سلطانی فر وزیر پیشین هم بودیم. امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد دوچرخه سواری شرایط بهتری پیدا کند.
 
رییس مستعفی دوچرخه سواری در مورد اینکه در فاصله یک سال تا بازی های آسیایی دوباره فدراسیون درگیر انتخابات شد، گفت: این تغییر و تحولات و جابجایی ها اتفاق خوبی نیست اما باید بین بد و بدتر تصمیم می‌گرفتیم و بخاطر خانواده دوچرخه سواری تصمیم گرفتیم کنار بکشم چون اگر این کناره‌گیری نبود احتمال وجود داشت که خانواده دوچرخه‌سواری آسیب‌های بدتری ببیند. اگر آسیبی رخ می داد خودم را نمی بخشیدم. من با عشق و علاقه آمدم که کار کنم و همکارانم واقعا زحمت کشیدند چون کار کردن با من سخت است  آنها با عشق و علاقه برنامه و اهداف من را دنبال می کردند.

او ادامه داد: این کارنامه اگرچه کوتاه است اما اتفاقات ماندگاری برای دوچرخه سواری رقم خورد نمونه آن تور آذربایجان است که با حمایت وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی و  پیگیری نایب رییس بدهی تور که مبلغ قابل توجهی بود را پرداخت کردیم. این تور که تعطیل شده بود را احیا کردیم. تور مازندران را داشتیم احیا می کردیم. امیدوارم هر کسی که می آید این مسیر هایی که ما رفتیم و استراتژی‌هایی که داشتیم را دنبال کند و برای رکابزنان ثمر بخش باشد. فکر می‌کنم با توجه به حمایت هایی که آقای وزیر و علی نژاد دارند و عشق و علاقه و انگیزه ای که خود دوچرخه‌سواران دارند اتفاقات خوبی رخ دهد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.