stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 394196
  • 01 مهر 1400 - 18:16
0

برگزارکنندگان کنگره‌های شهدا لقب مجاهد در راه خدا دارند

برگزارکنندگان کنگره‌های شهدا لقب مجاهد در راه خدا دارند
قلم | qalamna.ir :

سردار علی رزمجو روز پنجشنبه در اجلاسیه کنگره شهدای دانشجویی دانشگاه پیام نور افزود: بسط و گسترش فرهنگ معنویت، ایثار و فداکاری دفاع مقدس در جامعه دانشگاهی از جمله هدفهای برگزاری این کنگره‌ها است.

وی بیان کرد: در سنگر علم و تقوا دانشجویان و اساتید زیادی بودند که در عملیات‌های ظفرمردانه هشت سال جنگ تحمیلی حضور پیدا و به شهادت رسیدند.

رزمجو ادامه داد: امروز نیز دانشجویان زیادی داریم که در دفاع از خاکریزهای انقلاب اسلامی و دفاع از عرصه‎های گوناگون حضور پیدا می‌کنند که این حضور آنها منجر به بسط و گسترش فرهنگ شهدا و ایثارگری است.

وی یادآور شد: عطرآگین کردن فضای دانشگاه به یاد شهدا و جلوه‌های انوار دانشجویی از دیگر رویکردهای مهم در برگزاری کنگره شهدای دانشجو در دانشگاه پیام نور است.

رزمجو اضافه کرد: تحکیم پیوند معنوی، عرفانی و عاطفی بین همه شهدا و بویژه شهدا دانشجویی که این مراسم به یاد آنها در حال برگزاری است از دیگر هدف‌های برگزاری یادواره های شهدا است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دانشگاه پیام نور دانشگاه همه امور است چراکه هم پیام نور و هم پیام شهادت را به جامعه انتقال می‌دهد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام عالیه و همچنین خط و نور شهادت به جامعه است که در این مسیر با برگزاری کنگره شهدای دانشجویی گام‌های ارزشمندی برداشته است.

وی بیان کرد: شهادت یک خط نور، زیباترین، کاراترین و نتیجه بخشترین ارتحال انسان از دنیا به فرادنیا است و خداوند این عروج نورانی را نصیب تعدادی از انسان‌های خاص می‌کند.

صفایی بوشهری ادامه داد: انسان با شهادت از دنیا عدم وارد یک فضای وجودی می شود.

امام جمعه بوشهر گفت: براساس فرموده خداوند متعال نشاط و شادابی حقیقی در فضای بعد از شهادت است و دیگر پیام شهادت این است که انسان با آرمان و ارزش‌های حقیقی و الهی ارزش پیدا می کند.

رئیس دانشگاه پیام نور بوشهر گفت: مایه خرسندی است که همزمان با مهرماه به عنوان ماه بازگشایی مدارس و دومین روز از بزرگداشت دفاع مقدس و همچنین نخستین سال تحصیلی از قرن جدید؛ کنگره شهدای دانشجویی دانشگاه پیام نور با حضور شهدایی از اقصی نقاط این آب و خاک برگزار می‌‏شود.

محمدرضا بحرانی افزود: براساس مصوبه سال گذشته قرار شد کنگره شهدای دانشجویی دانشگاه‎ پیام نور کشور برگزار شود که استان بوشهر برای برگزاری این اجلاسیه پیشگام و این رویداد ارزشمند و معنوی را میزبانی کرد.

وی ادامه داد: شهدا دانشگاه پیام نور گمنام به فیض عظیم شهادت نائل شدند و با تلاش دبیرخانه کنگره شهدای دانشجو در دانشگاه پیام نور ۷۳ شهید شناسایی شدند که در دانشگاه پیام نور کد دانشجویی داشتند.

بحرانی عنوان کرد: دانشگاه پیام نور کشور تاکنون ۳۳ شهید در دفاع از حریم ولایت اهل بیت و دفاع از حریم شیعه به فیض شهادت رسیدند که  در کتابی به نام “حرم‌داران نور” با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

وی اظهار داشت: ۴۰ شهید دانشگاه پیام نور نیز مربوط به عرصه امنیت و سلامت اجتماعی هستند که اطلاعات آنها در کتابی با عنوان “طلایه داران نور” به چاپ رسیده است.

بحرانی ادامه داد: در این راستا از تلاش‌‏های سرهنگ علیرضا غریبی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای چاپ ۲ کتاب یاد شده قدردانی می شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.