stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 394150
  • 01 مهر 1400 - 12:18
0

ادای احترام فرماندهان نظامی خوزستان به شهدای دفاع مقدس در اهواز

ادای احترام فرماندهان نظامی خوزستان به شهدای دفاع مقدس در اهواز
قلم | qalamna.ir :

، به مناسبت هفته دفاع مقدس، جمعی از مسوولان، فرماندهان نیروهای مسلح، بسیجیان و مردم شهید پرور خوزستان با حضور در گلزار شهدای اهواز و شهدای صابئین مندایی یاد و خاطره این شهدای والامقام را گرامی داشتند.

خوزستان بیش از ۲۳ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و بیش از ۷۰ شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مرتضی توکل یکی از فرزندان شهدای دفاع مقدس در گفت و گو با بیان کرد: مزار شهدا زیارتگاه عاشقان است و ارج نهادن به مقام شامخ این شهدای والامقام از رسالت های اصلی ما است.

وی افزود: تداوم راه شهدا و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیگر مسوولیت‌ها و رسالت‌های ارزشمند ما است که در این راه تا پای جان ایستاده ایم.

یک عضو خانواده‌ شهدای دوران دفاع مقدس نیز با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: شهدای دوران مقدس در راه اسلام و حفظ خاک این میهن اسلامی جان خود را تقدیم کردند و اکنون وظیفه ما انتقال ارزش‌های این شهدا به نسل‌های جدید است.

محمد رضا حمیدی افزود: دشمن از هر راهی برای کمرنگ کردن نقش برجسته شهدای دوران دفاع مقدس استفاده می‌کند و ما باید، مردم و به ویژه جوانان را با این توطئه‌های دشمن آشنا کنیم.

خواهر یکی از شهدای اقلیت دینی صابئین مندایی نیز با اشاره به نقش و جایگاه این شهدای والامقام گفت: برای ما افتخار بزرگی است که شهیدی را در راه دفاع از ایران اسلامی تقدیم کردیم و همواره ادامه دهنده راه این شهدا هستیم.

وی افزود: برادران و خواهران صابئین مندایی ایران همواره در هر صحنه ای حضور داشته و دفاع از ارزش های این کشور اسلامی را وظیفه خود می دانند.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز می‌شود اما با توجه به محدودیت‌ ناشی از شیوع کرونا، رژه اقتدار نیروهای مسلح امسال برگزار نشد ولی برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس، برنامه‌های فرهنگی متنوعی در خوزستان پیش‌بینی شده است.

در خوزستان به عنوان پایگاه مقاومت و ایثار همه ساله در هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود اما با توجه به شرایط و محدودیت موجود ناشی از شیوع کرونا این برنامه‌ها تغییر کرده و در قالب کمک به کادر درمان، کمک‌ مومنانه به خانواده های نیازمند، دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از یادگاران دفاع مقدس ، برنامه‌ریزی و در حال اجرا است.

سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان متولی امر برنامه‌های فرهنگی دفاع مقدس از برگزاری بیش از چهار هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی در این هفته در خوزستان خبر داده بود.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز و تا پنجم مهر با اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در خوزستان ادامه دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.