stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 394140
  • 01 مهر 1400 - 12:15
1

وزیر بهداشت: خاطره جامعه پزشکی در دفاع مقدس به تصویر کشیده شود

وزیر بهداشت: خاطره جامعه پزشکی در دفاع مقدس به تصویر کشیده شود
قلم | qalamna.ir :

دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هفتمین کنگره کشوری بزرگداشت شهدا در یزد  از طریق ویدیو کنفرانس با تسلیت اربعین حسینی افزود: امروز دل های ما رهرو اربعین است ، اما جسم ما نیست، امیدوارم، سال های آینده جسم و دلمان در این صحنه حضور و در مسیر نجف و کربلا قرار گیرد.

وی اظهارکرد: دفاع مقدس یادآور دلاور مردی  ها و ایثار امت اسلامی و جامعه پزشکی در هشت سال جنگ تحمیلی است که در دفاع مقدس حماسه های بزرگی آفریدند.

وی برگزاری کنگره ها را مهم خواند و تصریح کرد: نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از حضور در میدان نبرد نیست، امیدوارم چنین جلسه و کنگره هایی سبب شود،تا ایثارگری های شهدا بیشتر به تصویر کشیده شود.

عین اللهی ادامه داد: یزدی ها هرسال به مناسبت های مختلف به موضوع شهید و شهادت می پردازند و تلاش هم می کنند که با برگزاری چنین برنامه هایی جوانان آنها در مسیر شهادت طلبی قرار گیرند.
وزیر بهداشت گفت: امروز صحنه ایثار فراتر از دوران دفاع مقدس است، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به صحنه فداکاری و گذشت تبدیل شد.
عین اللهی خاطرنشان کرد: امروز، چشم و امید مردم متوجه دست های پر مهر جوانان است  و با شیوع ویروس کرونا( اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸)، دانشمندان و جوانان ایرانی به صحنه آمدند و جوانان همانند دفاع مقدس در این روزهای پر خطر هرگز صحنه را ترک نکردند و همچنان در صحنه های مختلف حضور فعال دارند.

وی افزود:جوانان ایران زمین امروز در مسیر پیشرفت جامعه سلامت پیشرفت‌های شگرفی را  انجام داده اند که نه تنها در منطقه ،بلکه در جهان سرآمد شدند. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد:چشم امید ما به جوانان و استادانی است که بتوانند سلامت جامعه را بسازند و کشور را بیش از گذشته به پیشرفت هدایت کنند.
وی در ادامه با گرامیداشت مقام شامخ شهدای سلامت گفت: یزد استان شهیدپرور در همه دوره ها بود، وقتی نام یزد به میان می آید، شهید و شهادت و ایثار با آن عجین شده است. 
عین اللهی تاکید کرد :برای همه خدمتگزاران سلامت در استان آرزوی موفقیت و سلامتی دارم ،امیدوارم که همه ما بتوانیم رهرو راه شهیدان باشیم.
وی با اشاره به سخنان سردار شهید قاسم سلیمانی در مورد شهید و شهادت اظهارامیدواری کرد که  رهرو  شهیدان باشیم و اجازه ندهیم در این برهه از زمان، ناامیدی در کشور سایه اندازد، بی شک ما که ملت امام حسینیم بیش از هر ملت دیگری عشق به امام حسین(ع) ،توکل و امید به آینده را درک می کنیم. 

وزیر بهداشت افزود: برگزاری چنین کنگره ها و مراسمی چراغ راهی برای همه دانشجویان و استادان  است و باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

در این مراسم از خانواده های، شهدای مدافع سلامت یزد تجلیل شد. 

هفتمین کنگره ملی بزرگداشت شهدا، دیروز( چهارشنبه ) با محوریت گام دوم انقلاب به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در دانشکده بهداشت این واحد دانشگاهی گشایش یافت.

کنگره یاد شده به مدت ۲ روز ، به صورت آنلاین( برخط)  در بستر فضای مجازی و حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی  و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در محل یادشده برگزار شد. 

برگزاری چهار قطعه  تخصصی با موضوع های علمی و پژوهشی ، اخلاق و معنویت، سبک زندگی و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در بیانیه گام دوم انقلاب از جمله برنامه های این کنگره است.

 در این برنامه تخصصی فرهنگ ایثار و شهادت به یاد شهدای مدافع سلامت، شهید قاسم سلیمانی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس( ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه) پرداخته شد.

استان یزد از زمان شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸ تاکنون  هشت شهید مدافع سلامت تقدیم کرد و تعداد شهدای عصر دفاع مقدس استان نیز چهار هزار نفر است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.