stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 394118
  • 01 مهر 1400 - 11:40
0

سازمان زندان‌ها: علت فوت شاهین ناصری در دست بررسی است

سازمان زندان‌ها: علت فوت شاهین ناصری در دست بررسی است
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: روز گذشته رسانه ها خبر دادند که «سیدشاهین ناصری» که پیشتر ادعا کرده بود شاهد شکنجه شدن «نوید افکاری» بوده در زندان تهران بزرگ جان باخته است.
 
 حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری (دادستان کشور) در خصوص مرگ شاهین ناصری در زندان تهران بزرگ نیز به ایلنا گفت: از مسئولان مربوطه سوال کنید تا اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند. گفتنی اینکه، ذبیح‌الله خدائیان، سخنگوی قوه قضائیه، روز چهارشنبه در نشست خبری هفتگی خود، هیچ توضیحی درباره وضعیت شاهین ناصری نداد.

توضیح درباره فوت «شاهین ناصری» در زندان
در پی فوت یکی از محکومان در ندامتگاه تهران بزرگ، روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران، اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: محکوم علیه، شاهین ناصری که به دلیل ارتکاب جرایمی از قبیل کلاهبرداری، سرقت، جعل و استفاده از سند مجعول در حال سپری کردن دوران محکومیت خود بوده است، به بهداری زندان مراجعه نموده و اقدامات درمانی توسط پزشک متخصص طب اورژانس انجام می‌گیرد.بنابر گزارش بهداری ندامتگاه، با توجه به شرایط اورژانسی بیمار، فورا در محل بهداری ندامتگاه، عملیات احیاء (ماساژ قلبی، تنفس مصنوعی و تزریق اپی نرفین و فیکس IV Line) به مدت ۴۵ دقیقه انجام می‌گیرد که علی رغم تلاش‌های فراوان کادر درمان، زندانی مورد اشاره فوت می‌کند. در این اطلاعیه تاکید شده است، علت تامه فوت شاهین ناصری در پزشکی قانونی در دست بررسی است و متعاقبا اعلام خواهد شد.

********************

شاهین ناصری، کارشناس بازرگانی و زندانی غیرسیاسی، ۹ آبان ۱۳۹۸ با نوشتن نامه‌ای شهادت داده بود که شاهد شکنجه نوید افکاری، قهرمان اعدام‌شده کشتی ایران، بوده است. سازمان حقوق بشر ایران روز ۳۰ شهریور از مرگ مشکوک شاهین ناصری در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. یک روز پس از انتشار این خبر، سازمان حقوق بشر ایران خواهان پیگیری مرگ مشکوک او در زندان تهران بزرگ از سوی مراجع بین‌المللی و حقوق بشری و تشکیل هیات حقیقت‌یاب در این زمینه شد. شهریورماه سال ۱۳۹۹، همزمان با اعدام نوید افکاری، عضو سابق تیم کشتی ایران، گزارش‌های مختلفی از شکنجه او برای اخذ اعتراف اجباری منتشر شد و با وجود تکذیب این امر از سوی قوه قضائیه، در همین زمان صدای شاهین ناصری که مشغول گذراندن دوره محکومیت خود برای جرایم غیرسیاسی در شیراز بود پخش شد که به عنوان شاهد شکنجه نوید افکاری، این ادعا را تکذیب می‌کرد. ناصری در برگه «تحقیق از شاهد»، جزئیات روزی را توصیف کرده که نوید افکاری را در شیراز «هنگام شکنجه» دیده است و بر اساس این چهار ورق شهادت‌نامه، شاهین ناصری می‌گوید هنگامی که در اداره آگاهی شیراز بوده صدای فریاد نوید افکاری را شنیده و صحنه کتک خوردن او به دست دو مأمور لباس شخصی را به چشم دیده است. وحید و حبیب افکاری به اتفاق برادرشان نوید افکاری، در جریان اعتراضات مرداد ۹۷ در شیراز بازداشت و به «محاربه» و قتل کارمند یک نهاد امنیتی متهم شدند. نوید افکاری، کشتی‌گیر ۲۷ ساله، با وجود ابهامات فراوانی که از سوی وکلایش اعلام شد و به رغم کارزار جهانی در مخالفت با اعدامش، ۲۲ شهریور پارسال اعدام و شبانه دفن شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.