stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 393996
  • 31 شهریور 1400 - 16:35
1
رئیس شورای شهر همدان اعلام کرد:

بیشترین تمرکز شورای شهر همدان در رفع معضلات مسکن خواهد بود

بیشترین تمرکز شورای شهر همدان در رفع معضلات مسکن خواهد بود
همدان- قلمنا- رئیس شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: اراده شورای شهر بر این است تا مشکلات مدیریت‌شهری را در حد توان کاهش دهد تا رضایتمندی در بین شهروندان را افزایش دهیم.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ محمود مسگریان در بیست‌وپنجمین صحن شورا که با حضور انجمن انبوسازان استان همدان برگزار شد، گفت: بیشترین تمرکز شورای شهر همدان در راستای رفع معضلات حوزه مسکن خواهد بود که امیدواریم بتوانیم در حدود اختیارات مدیریت‎شهری، افزایش بی‌رویه مسکن را کنترل کنیم.

رئیس شورای شهر همدان  با توجه به سیاست‌هایی که دولت سیزدهم در حوزه ساخت‌وساز‌های مسکن در پیش خواهد گرفت، ابراز امیدواری کرد بتوانیم با کمک و همراهی انبوه‌سازان در تولید مسکن، نسبت به کاهش قیمت این نیاز ضروری جامعه و خانه‌دار شدن همگان، گام مثبتی برداریم.

کارگروه‌هایی برای حل مشکلات مسکن شکل گیرد

در ادامه این موضوع، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز اظهار کرد: مسکن‌سازی، صنعت بسیار بزرگی محسوب می‎شود که باید مشکلات این حوزه را مرتفع کنیم.

علی‌اکبر نظری پیشنهاد داد: باید کارگروه‌هایی با تخصص‌های مختلف به‌منظور برطرف ساختن مشکلات حوزه مسکن شکل گیرد تا نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های این نشست‌ها تحت‌عنوان مصوبه کارگروه‌ها به شورا ارسال شود.

وی با بیان اینکه تمرکز بر ساماندهی بافت فرسوده می‌تواند کمک‌کننده حوزه مسکن باشد؛ تأکید کرد: حضور نظام مهندسی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در کارگروه‌های تخصصی مسکن ضروری است.

کمیته‌ای برای تسهیل فرآیند صدور پروانه ساختمانی تشکیل شود

عضو شورای شهر همدان نیز عنوان کرد: زمان، مهمترین مولفه در حوزه ساخت‌وساز محسوب میشود که بخشی از مشکلات آن به شهرداری و بخش دیگر هم به خارج از حوزه شهرداری مرتبط است.

حمید بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه گاهی به‌منظور جلوگیری از اندکی تخلف در سطح شهر، قانونی برای تمامی شهروندان مصوب می‌کنیم که فرآیندها را طولانی می‌کند؛ پیشنهاد داد: باید کمیته‌ای با حضور شورا، شهرداری، انجمن انبوه‌سازان و نظام مهندسی استان به‌منظور تسهیل فرآیند صدور پروانه ساختمانی تشکیل شود تا در این مسیر برخی از مباحث، حذف و ایرادات هم برطرف شود.

اراضی جدید به حوزه مسکن اضافه شود

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه این انجمن از سال ۱۳۸۱ تأسیس شد؛ گفت: ۷۰۰ عضو فعال این انجمن در استان همدان فعالیت دارند که ۵۰۰ نفر این مجموعه در شهر همدان مستقر هستند.

محمدصادق پارسامهر افزود: سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه نقش پروانه ساختمانی و جرایم ماده ۱۰۰ به شهرداری همدان پرداخت شده است.

وی اعلام آمادگی کرد که انجمن انبوه‌سازان استان همدان در حوزه انبوه‌سازی مسکن همکاری‌های لازم را با دولت خواهد داشت.

پارسامهر با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۵ درصد قیمت تمام شده مسکن، به قیمت زمین بستگی دارد؛ گفت: مدت طولانی است که تفکیکی جدید اراضی در شهر همدان نداشته‌ایم که موجب گرانی مسکن می‌شود؛ از این‌رو باید اراضی جدید به حوزه مسکن اضافه شود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان همچنین فرآیند اخذ پروانه ساختمانی را بسیار طولانی برشمرد و تأکید کرد: با توجه به این فرآیند صدور پروانه حدود ۱۰ تا ۱۵ ماه به طول می‌انجامد، رفع این مشکل نیازمند ورود جدی شورای شهر است.

پارسامهر در بخش پایانی صحبت های خود اظهار کرد: شهرداری نسبت به سال گذشته همراهی بیشتری داشته؛ اما ضرورت افزایش این همکاری محسوس است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.