stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 393994
  • 31 شهریور 1400 - 16:23
1
تاکید رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:

ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی از اماکن سطح شهر برای سازمان آتش‌نشانی

ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی از اماکن سطح شهر برای سازمان آتش‌نشانی
همدان- قلمن رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ا-بر تشکیل بانک اطلاعاتی از اماکن نهادها، سازمان‌ها و مکان ‌ای خطرپذیر سطح شهر توسط سازمان آتش‌نشانی تاکید کرد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، علی‌اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری زیست‌محیطی و بهداشت شورا، افزود: در صورت تهیه بانک اطلاعاتی نقشه شهر و بلوک بندی کردن، سازمان آتش‌نشانی در هنگام بحران و حوادث می‌تواند سریعتر به اهداف مورد نظر رسیده و به وظایف خود عمل کند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش ضمن خدمت نیروهای آتش‌نشانی، اظهار کرد: باید با بکارگیری از تجربه و علم روز، افزایش ایمنی و کاهش خطر پذیری در شهرها را در برنامه داشته باشیم.

 رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان، هماهنگی لازم برای کارایی سیستم ها را ضروری دانست و افزود: عدم هماهنگی در شهر ایجاد بسیاری از مشکلات می‌شود که باید در این زمینه اقداماتی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش در حوزه ایمنی و کاهش خطرات، اظهار داشت: آموزش در این زمینه برای توانمندسازی پرسنل لازم است و نکته دیگر، آموزش شهروندان است که متاسفانه در این زمینه با آن کمتر پرداخته شده است.

نظری اضافه کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری در این حوزه گروه‌های هدف را مشخص کرده و آموزش دهد تا در هنگام بحران از آنها به عنوان نیروی کمکی بکار گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه تحقیق و پژوهش باید سرلوحه کار سازمان آتش‌نشانی قرار گیرد، اضافه کرد: همچنین باید از تجربیات و اقدامات کشورهای موفق در امر بحران و بهره‌گیری شود .

نظری توانمندسازی پرسنل در حوزه آموزش را حائز اهمیت دانست، اظهار کرد: توجه به رفاهیات پرسنل باید اولویت قرار گیرد چرا که نیروهای آتش نشانی از نظر روحی و روانی مشکلی نداشته و رفاهیات آنها فراهم باشد، این باعث افزایش انگیزه و آرامش آنها شده و به وظایف خود به خوبی عمل می‌کنند.

 رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان  با بیان این موضوع، گفت: باید از نظر مالی نیز به آن ها توجه کنیم چرا که این افراد در خط مقدم حوادث هستند و در زمان‌های بحران سلامت آنها در خطر است و نباید نگاه اداری با آنها داشته باشیم و لازم است از ابتدا به پرسنل آتش نشانی به ویژه پرسنل که عامل دفاعی هستند توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.