stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 393966
  • 31 شهریور 1400 - 13:52
4
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان :

جامعه تخصصی فعالان صنایع دستی استان هرمزگان تشکیل می شود

جامعه تخصصی فعالان صنایع دستی استان هرمزگان تشکیل می شود
هرمزگان /قلمنا-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان از تشکیل جامعه تخصصی فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در استان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

سهراب بناوند گفت: جامعه تخصصی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان هرمزگان به‌منظور همگرایی و هم‌افزایی ظرفیت‌های بخش خصوصی صنایع‌دستی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه تخصصی فعالان صنایع‌دستی هم‌اکنون در همه استان‌های کشور در حال شکل‌گیری است، افزود: جامعه تخصصی صنایع‌دستی کشور در اجرای بند چ ماده ۴ قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب بهمن ۱۳۹۶ مجلس محترم شورای اسلامی و با موافقت وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و نظارت معاونت صنایع‌دستی کشور تشکیل می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان  ادامه داد: این جامعه دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل است و به‌صورت غیرسیاسی و غیرانتفاعی فعالیت می‌کند.

بناوند بابیان این‌که جامعه تخصصی صنایع‌دستی اولین تشکل صنفی و اقتصادی در صنف صنایع‌دستی است، افزود: هدف از تشکیل آن تقویت و انسجام بیشتر در حلقه‌های زنجیره ارزش مرتبط با صنایع‌دستی، از تأمین و توزیع مواد و مصالح، ابزارآلات و تجهیزات کارگاهی، توجه و تأکید بر فرآیند تولید، صنعتگران و همچنین فروشندگان و بازرگانان این صنایع تا فراگیران آموزش‌های رسمی و غیررسمی و تمام فعالان صنایع‌دستی کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان افزود: جامعه تخصصی صنایع‌دستی با توجه به قانون و آیین‌نامه‌ای که در این خصوص نوشته و مصوب شده این قابلت را دارد که بتواند خلأهای اقتصادی را در آینده پوشش دهد.

وی ادامه داد: با حمایت‌هایی که قرار است انجام شود این مجموعه فراتر از سایر تشکل‌هایی خواهد بود که تاکنون در استان شکل‌گرفته است.

بناوند تأکید کرد: امیدوارم با عضویت هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی در این جامعه و تلاش برای پیشبرد اهداف جامعه بتوانیم گام بلندی دررسیدن به وضعیت مطلوبی که شایسته صنعتگران استان و کشور است، برداریم.

انتهای پیام/

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.