stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 393850
  • 30 شهریور 1400 - 19:31
3
دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی:

رتبه دوم آذربایجان غربی در کاهش فوتی ناشی از تصادفات

رتبه دوم آذربایجان غربی در کاهش فوتی ناشی از تصادفات
دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در کاهش مجموع فوتی ها رتبه دوم کشوری و در کاهش مصدومین تصادفات جاده ای راه های برون شهری و روستایی استان رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
قلم | qalamna.ir :

قلمنا از ارومیه، ارسلان شکری در چهارمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان مجموع متوفیان تصادفات جاده ای استان را طی سال گذشته ۱۹۶ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: توزیع متوفیان تصادفات جاده ای استان به تفکیک محل وقوع تصادف در ۱۲ ماهه سال گذشته در محورهای منتهی به شهرستان میاندوآب با ۴۹ کشته سر صحنه و ۲۵ درصد کل متوفیان در رتبه اول و شهرستان ارومیه با ۴۸ کشته سر صحنه با ۲۴ درصد در رده دوم قرار گرفتند.

وی با مقایسه آمار تصادفی فوتی رانندگی براساس پلیس راه استان طی سال های ۹۸ و ۹۹ تصریح کرد: آمار تصادفات فوتی رانندگی کل استان به تفکیک ماه در ۱۲ ماهه سال ۹۸ به تعداد ۱۹۶ نفر و در سال ۹۹ به تعداد ۱۶۱ نفر را شامل می شود که به ترتیب در دی ماه ۸۲ درصد، آذر ماه ۶۶ درصد و تیر ماه ۵۷ درصد نسبت به مدت زمان مشابه کاهش داشتند.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی ادامه داد: تعداد فوتی سر صحنه تصادفات رانندگی استان ۱۹ درصد در سال ۹۹ نسبت به مدت زمان مشابه کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه با استناد به آمار پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی اذعان داشت: این استان در کاهش مجموع فوتی ها رتبه دوم کشوری و در کاهش مصدومین تصادفات جاده ای راه های برون شهری و روستایی استان رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسوول ادامه داد: تعداد کل متوفیان برون شهری کشور طی سال گذشته ۱۵ هزار نفر بوده که سهم استان آذربایجان غربی از این تعداد ۴ درصد است.

شکری در خصوص اهم علل تصادفات جاده ای در استان طی سال گذشته یادآور شد: تصادفات واژگونی و خروج از جاده ها، وجود نقص فنی مستمر در خودروها به جهت بالا بودن هزینه تعمیر خودروها اعم از صاف بودن لاستیک ها بخشی از مهمترین آن را شامل می شود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , ,
  • خبرنگار رحیم نوری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.