stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 393782
  • 30 شهریور 1400 - 23:03
3
رییس جهاد دانشگاهی همدان:

آغاز مرحله سوم طرح داناب با مشارکت ۳۲ هزار دانش‌آموز استان همدان

آغاز مرحله سوم طرح داناب با مشارکت ۳۲ هزار دانش‌آموز استان همدان
همدان- قلمنا- رییس جهاد دانشگاهی همدان گفت: در طرح دوم بالغ بر ۶۴ هزار دانش‌آموز تحت آموزش قرار گرفتند و برنامه ها بر این است که در سومین دوره طرح نجات‌آب، برنامه‌ها برای ۳۲ هزار دانش‌آموز هدف‌گذاری شده است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، علی کلانترنیا در آیین اختتامیه دومین و افتتاح سومین دوره طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) با بیان اینکه این طرح ملی با هدف آموزش و ارتقای سواد آبی با توجه به کمبود منابع آبی در سراسر کشور با همکاری آموزش و پرورش در استان ها برگزار شده است، عنوان کرد: این طرح ملی در استان همدان نیز اجرایی شد.

رییس جهاد دانشگاهی همدان، دانش‌آموزان را به عنوان سفیران فرهنگ‌سازی در جامعه و خانواده دانست و گفت: این دانش آموزان می‌توانند رهنمودهای معلمان را  به‌خوبی به خانواده انتقال دهند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تغییر نگرش و مصرف آب در این طرح هستیم و مدل سه گانه آموزشی، انگیزشی و رفتاری در پیش گرفته شد، اظهار کرد: مبنای طرح بر اساس این سه عنوان تبیین و اجرایی شد.

کلانترنیا با بیان اینکه طرح داناب در برخی از مدارس منتخب و با کمک معلمان با ارائه آموزش‌ها، مهارت افزایی و برگزاری مسابقات به اجرا درآمد، تشریح کرد: در طرح دوم بالغ بر ۶۴ هزار دانش‌آموز تحت آموزش قرار گرفتند و برنامه ها بر این است که در سومین دوره طرح نجات‌آب، برنامه‌ها برای ۳۲ هزار دانش‌آموز هدف‌گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین زحمت بر دوش معلمان بوده و عملکرد آنان موجب اثربخشی این طرح خواهد بود، افزود: امیدواریم اجرای چنین طرح‌هایی در مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت آب مؤثر باشد که در شرایط کنونی لازم و ضروری است و در کنار آن، طرح گسترش سواد آبی نیز در دستور کار قرار می گیرد.

در ادامه، معاون آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه نجات اب های زیرزمینی در طرح داناب برای ما مدنظر است، عنوان کرد: در این طرح قریب به ۴۰۰ مدرسه درگیر شد.

نعمت الله بحیرایی با بیان اینکه با اجرای این طرح، تغییر سبک زندگی را شاهد خواهیم بود، اضافه کرد: قریب به ۴۰ هزار نفر درگیر موضوع اند.

وی در این راستا تصریح کرد: هماهنگی سه هرم اصلی در اجرای این طرح لازم است.

بحیرایی با بیان اینکه اموزش و پرورش باید در زمینه فرهنگسازی وارد کار شود، خاطرنشان کرد: پیش روی به این سمت نیازمند عزم ملی و درگیر کردن همه گروه های سنی است.

این مسئول در پایان خواستار ورود دانش آموزان شهر همدان در این طرح شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.