stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 393700
  • 30 شهریور 1400 - 13:16
0

کیش میزبان ۳۰ ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس است

کیش میزبان ۳۰ ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس است
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ محمد میرزاده روز سه شنبه در نشست خبری اعلام برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: : برنامه های هفته دفاع مقدس در این جزیره با شعار “ما قوی هستیم” از فردا چهارشنبه ۳۱ شهریور با حضور اقشا مختلف مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز می شود.

وی اضافه کرد: همایش فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس، غبار روبی مزار شهدای گمنام، دیدار با خانواده شهدا،  دیدار با امام جمعه،  نمایشگاه عکس، مسابقات مختلفی ورزشی و فرهنگی، همایش های فرهنگی در فضای مجازی و فضاسازی شهر از جمله این برنامه هاست.

وی با بیان اینکه رسانه ها یکی از ارگان اصلی انتقال داشته های هشت سال جنگ تحمیلی به آیندگان و جامعه هستند افزود: عمده برنامه های سال جاری به علت شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور محدود افراد برگزار می شود که رسانه ها می توانند به عنوان راویان حماسه ها تاثیر گذاری آن ها را بالا ببرد.

میرزاده گفت: دشمنان در ابتدایی ترین سال های انقلاب اسلامی ایران در صدد بودند این مکتب نوپا که بر پایه اسلام شکل گرفته بود را ساقط کنند اما با همت و ایثار ملت جنگ تحمیلی به یک فرصت بزرگ تبدیل شد.

وی افزود: رهبری به دست بنیانگذار جمهوری اسلامی و مردمی بودن آن از ویژگی های مهم جنگ تحمیلی که باعث شد دفاع مقدس تبدیل به گنجینه ای بزرگ متشکل از فرهنگ ایثار و شهادت شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کیش اضافه کرد: این گنجینه ارزشمند هم اکنون برای دستیابی به پیروزی در جنگ های مدرن از جمله اقتصادی، رسانه ای، فرهنگی و بیولوژیکی است و انتظار می رود با انتقال داشته های آن بین تمام افراد جامعه شاهد تداوم پیروزی های بزرگ انقلاب اسلامی باشیم.

فیلم نفوذی با حضور عوامل آن در کیش اکران می شود

مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با بیان اینکه امسال در چهل و یکمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس برنامه های مختلف فرهنگی مختلفی با توجه یه شرایط کرونایی برنامه ریزی شده است افزود: اکران فیلم نفوذی با برخی عوامل آن از جمله این برنامه ها است.

رضا اردلان افزود: بیشتر برنامه های فرهنگی برنامه ریزی شده در این جزیره در پاسداشت رشادت ها و دلاوری های شهدا و ایثارگران دفاع مقدس بوده که با همکاری تمام ارگان های جزیره اجرا می شود.

وی یادآور شد: ایجاد نگارخانه عکس های دفاع مقدس با استفاده از آثار عکاسان جنگ،، افتتاح نمایشگاه عکس، شب شعر و شب عکاسان دفاع مقدس، بزرگداشت علی سلیمانی، همایش نقش زنان در جنگ تحمیلی و اجرای تئاتر نامه هایی به دخترم سهراب از جلمه این برنامه ها است.

اردلان با بیان اینکه دفاع مقدس که یکی از مظلوم ترین دفاع ها در تاریخ است افزود: عمده محور برنامه های تدارک دیده شده حرکت در مسیر انتقال ارزش های جنگ تحمیلی به نسل حاضر به زبان هنر و فرهنگ است.

دفاع مقدس تثیبت کننده انقلاب اسلامی است

فرمانده انتظامی ویژه جزیره کیش نیز با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس تثبیت کننده انقلاب اسلامی است افزود: دشمنان با تحمیل جنگ به مردم ایران به دنبال خفه کردن انقلاب در عنفوان شکل گیری آن بودند اما همه اقشار جامعه به فرمان حضرت امام (ره) لبیک گفتند با رضایت قلبی در جبهه حضور یافتند.

سرهنگ علی اصغر جمالی افزود: نیروی انتظامی (ژاندارمری) اولین نیرویی بود که پس از حمله رژیم بعثی همپای مردم به دفاع پرداخت و ماموران این نیرو امروز نیز به تاسی از شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی در حال دفاع از وطن هستند.

وی اضافه کرد: هفته دفاع مقدس یاد آور یاد و خاطره شهدا است باید سینه به سینه و به جوانان و نوجوانان خود انتقال بدهیم چراکه دفاع مقدس مکتبی است که هر شهید آن برای خود مکتب و فرهنگی جداگانه در عرصه ایثار و از جان گذشتگی دارد.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.