stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 393631
  • 30 شهریور 1400 - 13:02
2

آمادگی فرودگاه شیراز برای اعزام زائرین اربعین حسینی(ع)

آمادگی فرودگاه شیراز برای اعزام زائرین اربعین حسینی(ع)
فارس_ پروازهای مستقیم شیراز به نجف و برعکس کار انتقال زوّار اربعین حسینی(ع) استان فارس را انجام می دهند دبیر ستاد اربعین استان فارس : مراسم راهپیمایی اربعین رویدادی سیاسی،فرهنگی ، اجتماعی و عبادی با نیت همبستگی بین المللی مسلمانان است
قلم | qalamna.ir :

جلسه هماهنگی برقراری پروازهای اربعین حسینی(ع) از فرودگاه بین المللی شیراز با حضور سید مجتبی علوی؛ دبیر ستاد اربعین و مدیر امور زائرین و گردشگری استانداری، کریم آقایی؛ مدیرکل فرودگاههای استان ،زینلی مدیر کل حج و زیارت استان و جمعی از مسئولین فرودگاه و مدیران کاروان ها در محل سالن جلسات فرودگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد.
علوی اردکانی، با بیان اینکه ارائه بهترین خدمات کمی و کیفی با اولویت سلامت زائرین  محور برنامه ریزی مراسم اربعین امسال قرار دارد، افزود: مراسم اربعین حسینی به عنوان رویدادی اجتماعی و اعتقادی مبین اوج دلدادگی ایرانیان و شیعیان نسبت به سید و سالار شهیدان است.
دبیر ستاد اربعین استان فارس با تاکید بر اینکه دولت عراق فقط مجوز اعزام زائرین از طریق مرزهای هوایی را صادر نموده است ، اضافه کرد:  به هیچ عنوان مرزهای زمینی برای خروج زائرین باز نمی باشد و فقط کسانی قادر خواهند بود در این مراسم شرکت کنند که در سامانه سماح ثبت نام کرده و برای اخذ ویزا اقدام نموده باشند.

دبیر ستاد اربعین استان اضافه کرد با تلاش و رایزنی های صورت گرفته توسط استانداری  و اداره کل فرودگاهای فارس و شرکت هواپیمایی کاسپین مجوز پرواز مستقیم شیراز به نجف و برعکس برای اعزام زائرین استان فارس از فرودگاه بین المللی شیراز صادر گردید و زائران عزیز استان فارس از طریق فرودگاه شیراز به کشور عراق اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: زائران اربعین حسینی باید دو دوز واکسن کرونا را  دریافت کرده و کارت واکسن را به همراه داشته باشند. همچنین همراه داشتن نتیجه منفی تست PCR که حداکثر ۷۲ ساعت پیش از سفر انجام شده باشد، اجباری است.
علوی افزود: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حضور همراهان و مستقبلین در فرودگاه‌ ممنوع است، لذا از زوار اربعین درخواست داریم به تنهایی به فرودگاه مراجعه کنند و از همراهان این عزیزان نیز خواهش داریم که جهت سلامت خود و زائرین محترم و رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از تجمع از مراجعه به فرودگاه خودداری کنند.

گفتنی است در این جلسه در رابطه با نحوه ی رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در اعزام ، انتقال زائرین به فرودگاه ، پذیرش آنها و خدمات رسانی مطلوب به زائرین بحث و تبادل نظر شد.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.